۶۱ پروژه گرامیداشت ایام الله دهه فجر در چابهار افتتاح و کلنگ‌زنی شد

فرماندار چابهار گفت: ۶۱ پروژه در دهه مبارک فجر در بخش‌های عمرانی، خدماتی، اشتغالزایی و اقتصادی با اعتباری افزون‌بر ۶۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رحمدل بامری فرماندار چابهار اظهارداشت: دهه فجر فرصتی مهم برای انعکاس دستاورد‌های نظام اسلامی است، چون این انقلاب بی‌شک پدیده‌ای نوظهور در قرن حاضر محسوب می‌شود.

وی ضمن تبریک ایام الله بیست و دوم بهمن، از آحادِ مردم شریف شهرستان چابهار جهت بزرگداشت این روز بزرگ و تجدید عهد با آرمان‌های پرافتخارِ شهدای گرانقدر و حضور در رژه خودرویی قدردانی کرد و افزود: امیدواریم تمام دلسوزان نظام در تداوم مسیر عزت و عظمت ایران اسلامی همچون گذشته با حضور در صحنه عزم، اراده، مقاومت، ایستادگی و پافشاری بر آرمان‌ها و ارزش‌های الهی و انسانی را به منصّه‌ی ظهور برسانند.

فرماندار چابهار به حضور مسوولان کشوری در ایام الله دهه فجر در این شهرستان اشاره و گفت: رییس سازمان مدیریت بحران کشور از طرح‌های حوزه گرگرو‌ها (فرسایش خندقی خاک) بازدید کرد.

وی ادامه داد: تخصیص ۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ستاد مدیریت بحران کشور جهت اجرای طرح‌های حفاظتی به منظور احیای اراضی تخریب شده در محدوده روستا‌های دشتیاری و چابهار و کنترل فرسایش خندقی خاک قابل تقدیر است و بزودی در روستا‌های در معرض خطر گالی برای طرح‌های حفاظتی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی آبخیزداری این طرح‌ها اجرا می‌شود.

بامری گفت: بدلیل فرسایش خندقی خاک (گالی) حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی بخش پلان و دهستان پیرسهراب (منطقه دشتیاری) در معرض پدیده فرسایش خاکی قرار گرفته که پس از وقوع سیلاب دیماه ۹۸ پدیده فرسایش شدت و سرعت بیشتری یافته است.

وی به برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت خودرویی و رژه موتوری از محل حوزه شهری سپاه در خیابان امام (ره) جنب یگان امداد قدیم اشاره و بیان کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن مظهر اقتدار ملی، اقتدار ملت ایران و حضور مردمی و اراده و عزم ملی ملت ایران است.

فرماندار چابهار ادامه داد: انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به عنوان رخدادِ مهمِ عصرِ حاضر پس از یک دوره مبارزه و جانفشانی در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و ملت بزرگ ایران از سیطره ستم، نجات یافتند.

وی گفت: مردم ولایت مدار و انقلابی شهرستان چابهار در ساعت ۲۱ همزمان با سراسر کشور در شب سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران گلبانگ الله اکبر سر دادند و جلوی خاص را به نمایش گذاشت.

بامری اظهارداشت: نشست هم‌اندیشی علما با موضوع اهمیت و جایگاه روحانیت و تریبون نماز جمعه در افزایش تعامل و تقویت ارتباطات جامعه و حاکمیت، نقش گفتمان دینی در تعالی سازی فرهنگ و ترویج و تقویت شیو‌های نوین تدریس در مدارس و حوزه‌های علمیه در راستای افزایش غنای علمی طلاب علوم حوزوی در پلان چابهار برگزار شد.

وی بیان کرد: ۹ طرح شهرداری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان افتتاح شد که این طرح‌ها شامل عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی شهر شامل جدول‌گذاری و زیرسازی و آسفالت آماده سازی فضای سبز، تامین روشنایی، اقدامات عمرانی در اراضی ۷۰ هکتاری زیباشهر (زیرسازی، جدولگذاری و آسفالت بخشی از بلوار مولوی روانبد ومحور شهید چراغ مکان)، زیرسازی و آسفالت معابر منطقه گارگاهی، زیرسازی و آسفالت معابر سطح شهر (نبوت، سپاه، شهید صیاد۱۷، شهید مدرس ۵، حافظ ۲۲، جمهوری اسلامی ۱۶، شهیدفلاحی و کارگر، قدس ۷) ⁦ و⁩ اجرای جدول، کانال و کانیو جهت هدایت آب‌های سطحی است.

فرماندار چابهار ادامه داد: هشت مرکز مثبت زندگی بهزیستی با هدف تسهیل در ارائه خدمات از نظر کمی و کیفی و شفافیت با همت اداره بهزیستی راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: ۱۲ پروژه در بخش پلان شامل بهسازی معابر روستایی، برقرسانی، تامین آب آشامیدنی بهداشتی و توسعه فضا‌های ورزشی به ارزش سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح شده است.

بامری افزود: ۲ زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال با مشارکت سازمان منطقه آزاد، ورزش و جوانان و دهیاری‌ها در روستا‌های مولادادزهی و گزانی به ارزش یک میلیارد تومان و فضای بازی کودکان در روستای گزانی به ارزش ۱۱۰ میلیون تومان افتتاح شد.

وی بیان کرد: بهره برداری از ۶ پروژه برق شامل تقویت، توسعه و اصلاح شبکه برق به ارزش ۶۶۰ میلیون تومان در روستا‌های معلم بازار، صدیق زهی، چوکات پایین و شهر پلان و اجرای پروژه آسفالت معابر و طرح هادی روستای کورسر جلایی بازار توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ارزش یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان، بهره برداری از ایستگاه تصفیه آب آشامیدنی بهداشتی با مشارکت دهیاری‌ها و خیران به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان از دیگر طرح‌های دهه فجر چابهار بوده است.

فرماندار چابهار گفت: احداث زمین چمن مصنوعی بصورت مشارکتی (منطقه آزاد_ ورزش و جوانان و دهیاری ها) در مجموعه روستا‌های شهرستان به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان کلنگ زنی شد.

وی ادامه داد: افتتاح طرح هادی روستای عورکی حاج آدم بازار از اعتبارات سیل ۹۸ با ۲ هزار و۴۰۰ مترمربع زیرسازی، یکهزار و۵۰۰ متر جدول گذاری و پنج هزار و۴۰۰ مترمربع آسفالت و افتتاح چندین طرح مسکن و اشتغال با بکارگیری بیش از ۶۵ نیروی مستقیم و غیر مستقیم از دیگر طرح‌های ویژه دهه فجر چابهار بوده است.

بامری گفت: گرامیداشت دهه فجر در چابهار علاوه‌بر افتتاح طرح‌های عمرانی و اشتغالزایی با ویژه برنامه‌هایی نظیر غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، یادواره شهدا، گرامیداشت مقام مادر و روز زن، تجلیل ودیدار با خانواده شهدا نیز در این شهرستان همراه بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار