اختصاص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود وضعیت صنعت خراسان رضوی

دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری و همچنین هزار میلیارد تومان از منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کمک و بهبود شرایط صنعت استان خراسان رضوی اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی گفت: گردشگری، زیارت، مرزها، تجارت بین‌الملل، کشاورزی و صنعت از مزیت‌های نسبی استان خراسان رضوی است و  با توجه به شرایط موجود، برنامه‌های میانبری در بازه‌های زمانی مشخص تعریف شده است.

او افزود: با توجه به تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید» دو یا سه برنامه عملیاتی برای احصای مشکلات واحد‌های تولیدی و صنفی طراحی شده است که از هفته آینده با مشارکت انجمن‌های صنفی و شبکه صنعتی با به‌کارگیری همه ظرفیت‌های قانونی در استان به اجرا در می‌آید.

استاندار خراسان رضوی  ادامه داد: در تلاش هستیم امسال برای تثبیت وضعیت موجود در صنعت، اعتباراتی را برای تأمین سرمایه در گردش و تأمین سرمایه ثابت واحد‌های صنعتی و تولیدی تزریق کنیم.

معتمدیان با اشاره به اینکه به طور قطع کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید فعالتر از گذشته خواهد شد، بیان کرد: در کنار این امر راه‌اندازی کلینیک صنعت و فعالیت شبانه‌روزی آن برای ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران و تسهیل صدور مجوز‌ها و فرآیند‌ها و برداشتن موانع نیز در دستور کار خواهد بود.

او تصریح کرد: با توافقات بین این استان و سازمان برنامه و بودجه، برای نخستین بار در کشور قرار است ۱۶۰ میلیون تومان برای ساخت مسکن ارزان قیمت به هر متقاضی داده شود.

استاندار خراسان رضوی  تاکید کرد: این مبلغ در قالب ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و ۶۰ میلیون تومان وام بلاعوض که ۳۰ میلیون تومان آن توسط دولت و ۳۰ میلیون تومان دیگر توسط نهاد‌های حمایتی تأمین می‌شود، برای هر واحد مسکونی اختصاص می‌یابد.

معتمدیان اظهار کرد: قرار است ساخت هشت هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد و تأمین زیرساخت‌های ۱۰ هزار واحد مسکونی از طریق تامین زمین با مساعدت تولیت آستان قدس رضوی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان انجام گیرد و در قالب مسکن ارزان قیمت عرضه شود.


او درباره بازسازی محلات حاشیه شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی، افزود: ۱۱۷ محله هدف بازآفرینی شهری شامل ۹ هزار هکتار با جمعیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در استان وجود دارد که از این تعداد ۷۸ محله با چهار هزار هکتار و جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در مشهد واقع شده است.

معتمدیان بیان کرد: مشهد به لحاظ وسعت حاشیه، رتبه دوم و به لحاظ تراکم جمعیت حاشیه‌نشین رتبه نخست کشور را دارد.

استاندار خراسان رضوی تاکیدکرد: ستاد بازآفرینی شهری که مسئولیت ساماندهی حاشیه شهر مشهد را دارد از ۲۲ دستگاه اجرایی اصلی و ۶ دستگاه اجرایی فرعی به فراخور مسئولیت‌های اجرایی خود، خدمات روبنایی و زیربنایی را در حاشیه شهر ارائه می‌دهند.


او با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان با محوریت بنیاد علوی به عنوان معین محرومیت‌زدایی در حاشیه شهر مشهد فعالیت خود را شروع می‌کند، افزود: در این راستا تقسیم کار مناسبی بین دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی و بخش خصوصی و شهرداری انجام گرفته است.

معتمدیان تصریح کرد: طی سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به خراسان رضوی و با تلاش نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مقرر شد ردیف بودجه ویژه حاشیه شهر مشهد که پیشتر حذف شده بود در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گنجانده شود تا اعتبار بیشتری برای خدمات رسانی به این بخش تأمین گردد.


انتها ی پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.