تظاهرات مخالفان رئیس‌‌‌جمهور هائیتی به خشونت کشیده شد

تظاهرات مخالفان رئیس‌جمهور هائیتی در پورتو پرنس، پایتخت، به خشونت کشیده شد و نیروهای امنیتی به سوی تظاهرکنندگان گاز اشک‌آور پرتاب کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مخالفان رئیس جمهور هائیتی با حضور در خیابان‌های پورتو پرنس، پايتخت اين کشور علیه وی تظاهرات کردند که به دخالت پلیس منجر شد. نیرو‌های امنیتی با استفاده از گاز‌های اشک آور، صد‌ها تظاهرکننده مخالف رئیس جمهوری هائیتی را متفرق کردند. همچنین نیرو‌های امنیتی چندین مرتبه، به صورت مستقیم به سمت خبرنگار‌هایی که مشغول پوشش این تظاهرات بودند گاز‌های اشک آور شلیک کردند.

مخالفان «ژوونل مویس» رئیس جمهوری کنونی هائیتی را متهم می‌کنند که دوره ریاست جمهوری خود را به طور غیرقانونی یک سال طولانی‌تر کرده است.

پیش از این، ​ احزاب مخالف در هائیتی، «ژوزف مسن ژان لویی» را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور انتخاب کردند.

ژوونل مویس مدعی است، دوره ریاست جمهوری وی تا فوریه ۲۰۲۲ است. این اختلاف تاریخ از اینجا ناشی می‌شود که مویس در انتخاباتی پیروز شد که به علت تقلب لغو شد و یک سال بعد او دوباره به ریاست جمهوری رسید.

آندره میشل یکی از مخالفان به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما منتظریم که ژوونل مویس کاخ ملی را ترک کند تا بتوانیم مسن ژان میشل را به جای او بنشانیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار