تغییر دامنه نوسان چه تاثیری بر روند بازار بورس می گذارد؟

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: از شش ماه گذشته تاکنون شورای عالی بورس تلاش داشته است تا با راهکار‌های عمدتا کوتاه مدت خود، از ریزش بیشتر شاخص کل بورس بکاهد.

رضا عباسی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: از شش ماه گذشته تا کنون شورای عالی بورس تلاش کرده است تا با استفاده از راهکار‌های عمدتا کوتاه مدت خود، از ریزش بیشتر شاخص کل بورس بکاهد. آخرین تصمیم این شورا، تغییر در دامنه نوسان بازار بود که قرار است از روز شنبه ۲۵ بهمن ماه اجرایی شود.

او افزود: درنگاه کلی شاید‌ این اقدام جذابیت‌های بیشتری بر بازار حاکم کند اما در صورتیکه بخوبی مدیریت نشود و حمایت‌های بازارگردان‌ها  و حقوقی‌ها را به همراه نداشته باشد، تبعات بسیار بدی را به‌همراه خواهد داشت.

کارشناس مسائل اقتصادی  ادامه داد: در کنار اقدامات شورای عالی بورس، عوامل بیرونی در کلیات شاخص کل بورس اثر گذار خواهند بود که یکی از این عوامل روشن شدن وضعیت برجام است که باید در انتظار دهم اسفند ماه باشیم که وزارت امور خارجه ضرب العجلی در‌این خصوص تعیین و به طرف‌های برجام اعلام کرده است.
 
عباسی بیان کرد: بنا براین با روشن شدن وضعیت برجام تا حدود زیادی دورنمای بازار هم مشخص خواهد شد. در کنار این مسائل و بر طبق صحبت‌های رئیس سازمان بورس ممکن است محدودیت‌های دامنه نوسان بازار بطور کلی در آینده نزدیک برداشته شود که البته شاید بخشی از تصمیم اجرایی آن منوط به مشخص شدن وضعیت برجام باشد.
 

بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: بنظر برای اثر گذاری تغییر دامنه نوسان بر بازار از هفته آینده، نماد‌های شاخص ساز بازار باید تحت حمایت‌های حقوقی‌ها و بازار گردان‌ها قرار گیرند تا با گذر از نقاط مقاومتی شاخص کل، نماد‌های کوچک بازار هم بتوانند با ورود نقدینگی افت قیمت ماه‌های گذشته را جبران‌ کنند.

کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: به هر حال امیدواریم تصمیمات اخیر شورای عالی بورس بخصوص تغییر در دامنه نوسان و تسریع در صدور مجوزات افزایش سرمایه شرکت‌ها، روز‌های خوشی را برای سهامداران به همراه آورد.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.