مردم در نظام جمهوری اسلامی زینت المجالس نیستند

نماینده مردم دشتستان در مجلس با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بر پایه مردم‌سالاری دینی است، گفت: مردم در این نظام زینت المجالس نیستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی صبح شنبه در جمع بسیجیان شهرستان دشتستان بیان کرد: ادامه راه و مسیر انقلاب در تحقق شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» است. خون مطهر صد‌ها هزار شهید برای استقلال کشور نثار شده است.

او عنوان کرد: یکی از بزرگترین دستاورد‌های ما در چند دهه گذشته استقلال به ویژه استقلال در حوزه سیاسی بوده است. ایران مستقل‌ترین کشور دنیا بوده است و هیچ ابرقدرتی نتوانسته برای ما تصمیم بگیرد؛ برخلاف دوران قبل از انقلاب و بر خلاف کشور‌های پیرامون ما که رئیس جمهور یک کشور دیگر آن‌ها را گاو شیرده می‌نامد و پاسخی هم نمی‌دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: نظام جمهوری اسلامی با رهبری حکیم، مقتدر و شجاع از استقلال حداکثری برخوردار بوده و این دستاورد بزرگی است که دیگر رئیس جمهور و سفیر کشور بیگانه برای کشور ما تعیین تکلیف نمی‌کنند و امروز وظیفه داریم این استقلال را در حوزه‌های دیگر هم توسعه دهیم.

رضایی با بیان اینکه به استقلال اقتصادی در کشور نیاز داریم افزود: اقتصاد امروز ما استقلال کامل ندارد و همه وظیفه داریم که طبق سند ارزشمند اقتصاد مقاومتی به سمت تحقق استقلال اقتصادی پیش برویم تا شاهد تکانه‌هایی، چون تحریم نباشیم و به جایی برسیم که تحریم‌ها بی‌تاثیر شود.

او گفت: بابت آزادی کشورمان هزینه‌های زیادی داده‌ایم و دیگر مستعمره نیستیم و دیگران برای ما تعیین تکلیف نمی‌کنند و حرفمان را می‌زنیم. با اقتدار از هر مظلومی دفاع کرده‌ایم و مقابل سعودی‌ها و صهیونیست‌های کودک‌کش ایستاده‌ایم. با اقتدار مقابل کسانی که خود را کدخدا می‌نامند ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد و این در تاریخ کم‌سابقه است.

او ادامه داد: وظیفه داریم جمهوریت و اسلامیت این نظام را حفظ و حراست کنیم. نظام جمهوری اسلامی بر پایه مردم‌سالاری دینی است. مردم در این نظام زینت المجالس نیستند، روش امام و رهبری این نیست که مردم در خانه بنشینند و گروهی برای آن‌ها تصمیم‌گیری کنند بلکه با همین مردم باید به سمت آرمان‌ها حرکت کنیم.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر حرکتی در این سال‌ها کردیم و همه حماسه‌های بزرگی که در این چهار دهه به وقوع پیوسته با حضور مردم بوده است؛ از اصل انقلاب اسلامی تا دوره درخشان دفاع مقدس که قطعه‌ای بی‌نظیر از تاریخ چند هزار ساله کشور است، تا شکست فتنه ۸۸ همگی مردم‌پایه بوده است.

رضایی با بیان اینکه استخوان‌های دشمن در حال خرد شدن است و صدای آن را امروز واضح‌تر می‌شنویم افزود: سال‌ها پیش رهبر انقلاب گفتند که شما جوانان زوال غرب را خواهید دید و امروز این را داریم می‌بینیم. کشوری که از تامین امنیت کنگره خود عاجز است نمی‌تواند برای ما امنیت بیاورد و مشکلات اقتصادی ما را حل کند.

او با اشاره به اینکه مذاکره با این‌ها سرابی بیش نیست، عنوان کرد: کشوری که امروز امنیت داخلی خود را نمی‌تواند تامین کند، نمی‌تواند امنیت خلیج فارس را تامین کند. لیبرالیسم و غرب‌گرایی به بن‌بست خورده است و امروز نسخه‌ای برای مشکلات عالم ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مقابل آن نشانه‌های پیروزی و موفقیت انقلاب اسلامی و ثمره‌های انقلاب اسلامی را در این عالم می‌بینیم.

رضایی افزود: بیش از هفت تریلیارد دلار در این منطقه هزینه کردند، اما نه در افغانستان، نه در عراق، نه در سوریه و لبنان و نه حتی در فلسطین اشغالی به اهداف خود نرسیدند.

او با اشاره به شعار صدور انقلاب، بیان کرد: این‌ها نشانه پیروزی نهضت عظیم انقلاب اسلامی است که ۴۲ سال پیش از ایران ما شروع شد و امروز در سراسر این منطقه گسترده شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.