ساعت هوشمند فیس بوک تا ۲۰۲۲ برای رقابت با اپل واچ می‌آید

فیس بوک تا سال ۲۰۲۲ ساعت هوشمند خود را با تمرکز بر تناسب اندام و پیام رسانی به بازار عرضه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه گذشته، فیس بوک اپل را رقیب آینده "قابل توجه" خود خواند. احتمالا این موضوع ارتباط مستقیمی با تلاش آن ها برای توسعه فناوری واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) دارد. البته یک گزارش جدید ابعاد دیگری از ماجرا را روشن می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که فیس بوک به عنوان بخشی از تلاش‌های سخت افزاری مداوم خود، در حال ساخت یک ساعت هوشمند است که از فناوری‌های Oculus VR headsets و صفحه نمایش هوشمند بهره خواهد برد.

این ساعت از نسخه متن باز (Open Source) نرم افزار اندروید گوگل استفاده خواهد کرد و شامل اتصال تلفن همراه می‌شود که به این معنی است که مالکان برای دسترسی به اینترنت نیازی به تلفن هوشمند ندارند.

رقیب اپل واچ و فیت بیت یعنی فیس بوک در سال ۲۰۲۲ می‌آید

از نظر ویژگی ها، ساعت فیس بوک قرار است بر پیام رسانی از طریق مسنجر و سایر نرم افزارهای فیس بوک تمرکز کند. این غول شبکه‌های اجتماعی، همچنین در حال برنامه ریزی چندین ویژگی تناسب اندام و سلامتی، از جمله توانایی ردیابی تمرینات و اتصال به برخی خدمات است.

ساعت هوشمند فیس بوک تا ۲۰۲۲ برای رقابل با اپل واچ می‌آید

ساعت هوشمند فیس بوک که باید با ساعت‌های هوشمند برتر اپل و Fitbit رقابت کند، قرار است با برنامه ریزی قبلی، در سال ۲۰۲۲ عرضه شود. البته هنوز مشخص نیست که هزینه آن چقدر است، اما طبق شنیده ها، شرکت آن را نزدیک به هزینه قیمت تولیدی، عرضه خواهد کرد.

جمع آوری اطلاعات کاربران فیس بوک

در نهایت این موضوع نشان می‌دهد که فیس بوک بیش از سودآوری از طریق فروش سخت افزار، به جمع آوری داده‌های با ارزش کاربر که می‌تواند برای آینده استفاده شود، علاقه‌مند است.

اینکه آیا ساعت هوشمند فیس بوک موفق خواهد شد یا خیر، باید منتظر ماند، چون فیس بوک از لحاظ حریم خصوصی کاربران، سوابق ضعیفی دارد.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.