رئیس دانشگاه الزهرا مطرح کرد؛

لزوم توجه به روانشناسی مدرسه برای افزایش توانمندی دانشجویان

ملانظری گفت: ما در دانشگاه‌ها باید توجه به دانش‌آموزان و افزایش توانمندی آن‌ها را به عنوان دانشجویان آینده بصورت جدی مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ششمین همایش بین‌المللی روانشناسی مدرسه امروز (شنبه، ۲۵ بهمن) با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش،  زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا و جمعی از اعضای انجمن روانشناسی ایران و استادان حوزه روانشناسی در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا بصورت حضوری برگزار شد. 

در این نشست مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا اظهار کرد: برپایی چنین همایشی فرصت مغتنمی است تا ضمن ارائه مقالات، بحث توجه و پرداختن به مدرسه در حوزه آموزش و روانشناسی دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه مدرسه نقش بسیار مهمی در زندگی کودکان و نوجوانان دارد، افزود: خدمات روانشناسی در مدرسه از بحث مشاوره و ارزیابی تا مسائل پژوهشی و پیشگیری‌ها فرصتی است تا بتوانیم دانش آموزان را در زمینه‌های مختلف کمک و راهنمایی کنیم و از این طریق به سمت تربیت انسان‌هایی کارآمد حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه الزهرا ادامه داد: قطعا پرداختن به موضوع روانشناسی مدرسه برای دانشگاه‌ها بصورت عام و برای دانشگاه الزهرا بصورت خاص بسیار مهم است. ما در دانشگاه‌ها باید دانش‌آموزان و افزایش توانمندی آن‌ها را به عنوان دانشجویان آینده بصورت جدی مورد توجه قرار دهیم.

ملانظری با بیان اینکه پرداختن به مسئله دانش‌آموزان به دانشگاه‌ها کمک می‌کند تا در آینده دانشجویانی با توانمندی بالا در حوزه‌های مختلف داشته باشیم، گفت: دانشگاه الزهرا به عنوان دانشگاه خاص بانوان این همایش را فرصت بسیار مغتنمی می‌شمارد تا با پرداختن به چنین مسائلی زمینه را برای تربیت فرزندان و دانش‌آموزان کشور فراهم کند چراکه طرح این مسائل در دانشگاه‌ها و بالابردن سطح آگاهی با حضور استادان و بزرگان این حوزه، کمک بزرگی به اصلاح روند آموزشی و تربیتی خواهد کرد.

او افزود: امیدواریم با تلاش مجدانه استادان بتوانیم ضمن ارائه مقاله‌ها، از حضور افراد برجسته حوزه روان‌شناسی در حل مسائل در کنار ظرفیت‌های خوب گروه روانشناسی دانشگاه الزهرا، بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار