تنگستان قطب تولید لارو میگو در کشور است

رئیس شبکه دامپزشکی تنگستان گفت: این شهرستان با تولید یک میلیارد و ۴۰۰ هزار قطعه لارو در ۱۲ مرکز تکثیر، قطب تولید لارو میگو در کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  امین کریمی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تنگستان گفت: نمونه برداری برای پایش بیماری‌های ویروسی در میگو‌های مولد مراکز تکثیر این شهرستان انجام گرفت.

 او افزود: میگوی مولد سالم ضامن تولید لارو (بچه میگو) با کیفیت در مراکز تکثیر میگو و در نتیجه افزایش تولید در مزارع پرورش است.

رئیس شبکه دامپزشکی تنگستان ادامه داد: شهرستان تنگستان با داشتن ۱۲ مرکز تکثیر، قطب تولید لارو میگو کشور است و بخش عمده‌ای از لارو میگو مورد نیاز مزارع استان بوشهر و استان‌های همجوار را تولید می‌کند.


بیشتر بخوانید


کریمی بیان کرد: در شهرستان تنگستان دو مرکز پرورش میگو با عنوان دلوار ۱ و دلوار ۲ و در مجموع ۳۸ مزرعه پرورشی و ۴۲۰ استخر فعالیت دارند.

رئیس شبکه دامپزشکی تنگستان گفت: در فصل گذشته پرورش میگو، با نظارت‌های دامپزشکی و دیگر دستگاه‌های مرتبط و همکاری تکثیر کنندگان و پرورش دهندگان، یک میلیارد و ۴۰۰ هزار قطعه لارو میگو در مراکز تکثیر و همچین دو هزار و ۱۱۷ تن میگو در مزارع پرورش میگوی شهرستان تنگستان تولید شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.