در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

صرفه جویی ۵۱۱ میلیون لیتر بنزین با افتتاح آزاد راه غدیر

مدیرکل امور مجریان آزاد راه‌های کشور گفت: با بهره برداری از آزاد راه جنوبی تهران در مصرف ۵۱۱ میلیون لیتر بنزین و ۷۰۰ میلیون لیتر گازوئیل صرفه‌جوبی می‌شود.

ملازینل مدیرکل امور مجریان آزاد راه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه آزادراه جنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر در مراحل پایانی ساخت خود قرار دارد، بیان کرد: نرخ عوارض  برای خودروهای سواری ۲۵ هزار تومان و برای خودروهای سنگین هم ۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه نقطه شروع این آزادراه، آبیک قزوین و نقطه پایانی آن چرمشهر ورامین است گفت: این آزادراه ۴ استان را در بر می‌گیرد که ۹ کیلومتر از آن در استان قزوین، ۱۷ کیلومتر در استان مرکزی، ۴۳ کیلومتر در استان البرز و ۸۹ کیلومتر هم استان تهران را شامل می‌شود.

مدیرکل امور مجریان آزاد راه‌های کشور درباره مسیر‌ها و دسترسی‌های مختلف آزادراه غدیر بیان کرد: مسیر این آزادراه از محدوده شهر آبیک در آزادراه کرج- قزوین شروع می‌شود و پس از ۴۲ کیلومتر به جاده اشتهارد- ماهدشت می‌رسد و در کیلومتر ۸۸ هم با آزادراه تهران- ساوه تقاطع دارد، سپس در کیلومتر ۱۲۰ با آزادراه تهران- قم تبادل پیدا می‌کند و در نهایت در کیلومتر ۱۵۸ به محدوده چرمشهر در آزادراه قم- گرمسار متصل می‌شود.


بیشتر بخوانید

رفع تبعیض و ارتقای سطح زندگی مناطق محروم با افتتاح آزاد راه غدیر


او به پیش بینی تعداد مسافر و بار عبوری سالیانه از قطعات مختلف آزاد راه در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: در قطعه اول ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر و ۲۶میلیون ۶۰۰ هزار تن بار و در قطعه دوم ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر و ۳۲ میلیون ۷۰۰ هزار تن بار و در قطعه سوم، ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مسافر و ۳۲ میلیون ۹۰۰ هزار تن بار و در قطعه چهارم هم ۱۲ میلیون مسافر و ۱۸ میلیون تن بار در سال ۱۴۰۰ جابه جا می‌شود.

ملازینل همچنین به مزایا و فواید مهم این طرح در دوران بهره برداری آزاد راه غدیر اشاره کرد و گفت: میزان صرفه جویی سوخت در دوره بهره‌برداری در بحث بنزین ۵۱۱ میلیون لیتر و میزان صرفه جویی در میزان مصرف گازوئیل ۷۰۰ میلیون لیتر و کاهش گاز‌های گلخانه‌ای معادل در ۲۰ سال دوران بهره برداری مشارکت ایجاد می‌شود.

اتصال شریانی‌های اصلی کشور با بهره برداری از آزاد راه جنوبی تهران

مدیرکل امور مجریان آزاد راه‌های کشور اظهار کرد: در مدت ۲۰ ساله، ۲۷ هزار میلیارد تومان صرفه جویی در مصرف سوخت دارد.

ملازینل با بیان اینکه این پروژه ۴۹ دستگاه پل و ۲۹۶ متر تونل دارد، افزود: ۱۲ دستگاه تقاطع دارد که شریان‌های اصلی را به یکدیگر متصل می‌کند  و این پروژه با احتساب رمپ و لوپ‌ها به بیش از ۲۵۰ کیلومتر می‌رسد.

او یادآور شد: این آزادراه تمامی  شریان‌های اصلی  از جمله تهران -قم، تهران - کرج و تهران - ساوه  را به یکدیگر متصل می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار