سرپرست فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی؛

سهم حضور کرمانی‌ها در فدراسیون زورخانه‌ای افزایش می‌یابد

مهرعلی باران چشمه گفت: متأسفانه سهم استان کرمان در فدراسیون کم است و قطعاً این سهم افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهرعلی باران چشمه سرپرست فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع سالیانه هیئت ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان کرمان که با حضور میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، هیئت همراه و سایر اعضا در سالن سادات جنگل قائم برگزار شد، با اعلام اینکه قدر استان کرمان را بدانید؛ چراکه مزین به نام سید الشهدای مقاومت است، گفت: سردار شهید سلیمانی متعلق به همه مظلومان دنیا است و در گوشه گوشه این جهان به ایشان افتخار می‌کنند و در حقیقت برکتی برای کشور و مهم‌تر از همه استان کرمان است.

او با اشاره به اینکه سردار دل‌ها همواره خلوص، پاکی و صداقت داشتند، افزود: ایشان سعی داشتند، کار‌هایی را انجام دهند که رضای خداوند را در پی داشت و همین امر سبب پایداری نام و محبوبیتشان در بین مردم شد.

باران چشمه تصریح کرد: آنچه که در ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی موج می‌زند، بزرگی، ادب و جوانمردی است.

او با اشاره به اینکه میدان زورخانه حرمت دارد و حتما از پلیدی‌ها و ناشایستگی حفظ خواهد شد، تصریح کرد: قرار نیست، زنان به این رشته ورزشی ورود کنند.

سرپرست فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در این ورزش به مولا امیر المومنین (ع) اقتدا می‌شود، بیان داشت: این اقتدا به علت آن فتوت، مردانگی و دستگیری و حمایت حضرت علی (ع) از مظلومان است.

باران چشمه به قدمت و پیشنیه این ورزش پرداخت و گفت: از آنجایی که این ورزش قدمت دارد، لذا باید جایکاه اول تا سوم را داشته باشد و این مهم تنها با کمک، همکاری و یک دلی همه ما در این رشته ورزشی محقق می‌شود.

او افزود: من به استان کرمان سفر کرده ام تا با شهید سلیمانی بیعت کنم و از شما کمک بگیرم تا این ورزش، جایگاه اول را از آن خود کند و این نیز شدنی است.

باران چشمه تصریح کرد: سهم استان کرمان در فدراسیون کم است وحتما سعی براین خواهد شد که این سهم در فدراسیون‌ها را افزایش دهیم.

او با بیان اینکه خیلی دوست دارم که امسال ۷ اسفند ماه برابر با ۱۳ رجب، به پاس مقام سردار شهید سلیمانی، مراسمی داشته باشیم وکارمان را از اینجا شروع کنیم، گفت: در جامعه ورزش متاسفانه در برخی از میادین بی اخلاقی می‌شود و رنگ و بوی اخلاق ورزشی را زیر سوال می‌برد.

سرپرست فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران افزود: من به این رشته آمدم تا نام امیر المومنین زنده شود ومعنویت، اخلاق مداری وجوانمردی در ورزش جمهوری اسلامی زنده شود.

باران چشمه با بیان اینکه هیچ کاری ناشدنی نیست، تصریح کرد: الگوی ما سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است؛ چراکه کار‌های ناشدنی را شدنی و عملی می‌کردند.

او به عاقبت بخیری انسان‌ها اشاره کرد و افزود: این اسم، رسم و سمت نیست که یاد انسان را پایدار می‌کند، بلکه تنها عاقبت بخیری و نام نیک است که این مهم را محقق می‌سازد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار