فراخوان ۱.۳ میلیون خودرو مرسدس برای رفع eCall

مرسدس ۱.۳ میلیون وسیله نقلیه را برای رفع eCall فراخوانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  تقریباً ۱.۳ میلیون دستگاه مرسدس بنز در ایالات متحده برای رفع مشکل فراخوانده شده اند. گزارش نقص اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) می‌گوید این مشکل در نرم افزار سیستم ماژول ارتباط اضطراری (سیستمی که در صورت تصادف، می توان تماس اضطراری گرفت) است. در بسیاری از موارد با به روزرسانی از طریق نرم افزار و در موارد دیگر با مراجعه به نمایندگی می‌توان آن را برطرف کرد.

این مشکل از سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ انواع وسایل نقلیه مرسدس را تحت تأثیر قرار می‌دهد. مرسدس بنز تقریباً ۱.۳ میلیون وسیله نقلیه را از سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ فراخوانی می‌کند تا مشکل در ماژول ارتباطی سیستم تماس اضطراری (eCall) برطرف شود. وسایل نقلیه آسیب دیده هنگام استفاده از سیستم تماس اضطراری در صورت بروز حادثه در جاده، مکان اشتباه را برای سرویس‌های اضطراری نشان می دهند.

یکی از این حادثه‌ها در اروپا گزارش شده و تاکنون هیچ کدام از آن‌ها در ایالات متحده نبوده است. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA)، در اطلاعیه فراخوان خود، می‌گوید این مشکل ۱۰۰ درصد از ۱، ۲۹۲، ۲۵۸ وسایل نقلیه مرسدس بنز و مرسدس-ای ام جی را که منجر به فراخوان مرسدس بنز در آمریکا می‌شود، تحت تأثیر قرار دهد.


بیشتر بخوانید


از جمله کلاس‌های A-، B-، C-، E-، GT-، S-، SL- و SLC؛ کلاس CLA و CLS؛ و کلاس G-، GLA-، GLB-، GLC-، GLE- و GLS درگیر این مشکل هستند، همه آن‌ها بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۱ ساخته شده اند، اما مدل‌های مختلف برای محصولات مختلف متفاوت است، بنابراین صاحبان باید سایت فراخوان NHTSA را بررسی کنند تا ببینند آیا وسیله نقلیه آن‌ها شامل می‌شود یا خیر.

اکنون به منظور رفع مشکل، تغییری در نرم افزار ماژول ارتباطی وسایل نقلیه ایجاد خواهد شد. این کار را می‌توان در نمایندگی یا در مواردی که با وسایل نقلیه مشترک Mercedes Me انجام می‌شوند، از طریق به روزرسانی هوایی انجام داد. فراخوان از ۶ آوریل آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار