کلنگ زنی و افتتاح ۲۶ پروژه گازرسانی در چهارمحال و بختیاری در دهه فجر ۹۹

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری، از بهره برداری و کلنگ زنی ۲۶ پروژه گازرسانی روستایی و واحد‌های تولیدی و صنعتی در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیامک حیدری مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری از بهره برداری و کلنگ زنی ۲۶ پروژه گازرسانی روستایی و واحد‌های تولیدی و صنعتی در دهه فجر امسال در استان خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه‌ها بالغ بر ۴۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه و ۱۹ روستا با سه هزار و ۹۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره مند می‌شود.

او با بیان اینکه هم اکنون ۹۹.۳ درصد جمعیت شهری و ۸۹.۸ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند افزود: با اجرای این پروژه‌ها روستا‌های خلیل آباد خاکی، کریم آباد خاکی و قلعه خاکی در شهرستان شهرکرد و خط انتقال ۲۰ فولاد چهارمحال (فاز سوم) و روستا‌های منطقه دوآب صمصامی (فاز ۱) شامل ۸ روستا (سیاوش آباد، علیخان، سیاوش آباد گردو، سیاوش آباد چندار، علی آباد، دره بید، گل سرخ، مالک آباد) و کوفی در شهرستان کوهرنگ و هفت روستای شوار، ده بارز، دهنو بارز، میانجو، دره اشگفت، نصیرآباد بارز و حاتم آباد در شهرستان لردگان با صرف اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به شبکه شهری متصل می‌شوند.


بیشتر بخوانید


حیدری با اشاره به مصرف ۲۹ درصدی گاز استان در بخش صنعت اضافه کرد: در دهه مبارک فجر امسال، ۱۷ واحد تولیدی و صنعتی در سراسر استان با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال به شبکه گاز پیوستند.

او با اشاره به ضریب نفوذ گاز روستایی استان، گازرسانی به روستا‌ها را با وجود پراکندگی وسیع جمعیت در سطح استان، بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: در دهه فجر امسال نیز عملیات گازرسانی به روستا‌های احمدآباد، قاسم آباد، آبحره و قلعه خونکار در شهرستان کوهرنگ و همچنین گازرسانی به ۴۰ واحد صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آغاز شد.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: در هفت سال گذشته ۱۷۲ تعداد روستا‌های استان گازرسانی و ۸۰۴ کیلومتر شبکه زیرساخت گاز در سطح استان چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار