بهره مندی بیش از ۳۳ هزار زنجانی از طرح ناظران سلامت

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۳۳ هزار و ۲۰۰ نفر در این استان از خدمات ناظران سلامت طرح "شهید قاسم سلیمانی" بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، طاهری سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ناظران سلامت طرح شهید قاسم سلیمانی با همکاری جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر و بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل های بهداشتی می‌باشد که برای حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان زنجان اجرا می شود.


او با بیان اینکه آماده سازی تیم‌ها در این طرح بر عهده جمعیت هلال احمر می باشد، افزود: ساماندهی و بهره گیری از این تیم‌ها نیز بر عهده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان است.


سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در حال حاضر هزار و ۲۶۰ تیم متشکل از هزار و ۳۲ نفر از خواهران و هزار و ۲۵۹ نفر از برادران عضو در حوزه جوانان و داوطلبان در طرح ناظران سلامت حضور فعالی دارند.


طاهری ادامه داد: مسئولیت نظارت فنی و کارشناسی بر تیم‌های داوطلب بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی است و همه بازدید‌ها و نظارت‌های انجام شده توسط نیرو‌های داوطلب هلال احمر بدون مداخلات میدانی، حقوقی و قضایی انجام می شود.


او گفت: در این طرح ارزیابی و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع واحد‌های صنفی، ادارات، مراکز ارائه خدمات مردمی، نظارت بر دستورالعمل های بهداشتی ادارات، بانک‌ها، محل‌های تجمع، بازار‌ها و میادین میوه و تره‌بار با بهره‌گیری از لیست‌های مرتبط با هر صنف که توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز جامع خدمات سلامت در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته، انجام می‌شود.


سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۲۳ هزار و ۸۹۷ مورد از مکان‌های ذکر شده  به همت هزار و ۲۶۰ تیم ناظران سلامت در طرح شهید قاسم سلیمانی به لحاظ رعایت دستورالعمل های بهداشتی نظارت و ارزیابی شده اند.


طاهری افزود: همکاری در آموزش عمومی کسبه، اصناف، همکاری در ضدعفونی اماکن و معابر و محل‌های تجمع و همکاری با تیم‌های مراقبت و حمایت از دیگر اقداماتی است که از سوی جمعیت هلال احمر استان زنجان در طرح شهید قاسم سلیمانی انجام می‌شود.


او ادامه داد: در این طرح جوانان و داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر استان زنجان با کارت شناسایی معتبر و لباس فرم سازمان جوانان یا داوطلبان هلال احمر در کنار گروه بهداشت محیط محلات خدمات پیشگیری از بیماری کرونا را ارائه می‌دهند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.