اقتصاد و دارایی استان همدان:

در حوزه پایش روند تسهیل کسب و کار رتبه ۴ کشوری را کسب کرد

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: این استان در حوزه پایش و شناسایی موانع کسب و کار رتبه ۴ کشوری را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمودی مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: کمیته پایش بهبود کسب و کار در استان فعال است و با  شناسایی قوانین مخل و موانع  رونق کسب و کار  مشکلات را بررسی و برای رفع این موانع به دستگاه های ذیربط گزارش اعلام می کنند .

او افزود: در عملکرد این کمیته اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان رتبه چهارم را در کشور به دست آورد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان تصریح کرد:  این استان در جذب سرمایه گذاری جزو استان های پیشرو است به طوری که در خصوص سرمایه گذاری بخش خارجی توانستیم بزرگترین سرمایه گذاری را در این استان مصوب کنیم .

محمودی  ادامه داد:  یک شرکت ترکیه ای برای ساخت ویلا قرار است  ۷۵ میلیون دلار در شهر همدان سرمایه گذاری کند است که جذب سرمایه گذاری خوبی به شمار می رود.

مدیر کل اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه فرصت برای سرمایه گذاری ایجاد شده و در این زمینه هم با همکاری دستگاه های اجرایی در حال بررسی فرصت هایی که قابل سرمایه گذاری همراه با ایجاد اشتغال مطلوبی باشد هستیم، ابراز داشت: ۳ طرح سر مایه گذاری خارجی با اعتباری بالغ بر ۹۱ میلیون دلارجذب شده که حدود ۵۷۰ نفر اشتغالزایی را به همراه خواهد داشت.

او اظهار داشت : با یک شرکت آلمانی در خصوص انرژی بر ق و ایجاد نیروگاه ۷ مگاواتی به مبلغ ۳ میلیون دلار توافقاتی  انجام شده است .

او با اشاره به اینکه سه طرح با بیش از ۹۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مصوب در استان در حال پیگیری است و تاکنون چهار میلیون دلار جذب شده، ادامه داد: امسال مجوز سرمایه‌گذاری در زمینه فرنچ فرایز در شهرستان بهار با ۱۱ میلیون یورو سرمایه‌گذاری یک شرکت قطری صادر شده و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


۶۶ درصد از سهامداران استان همدان کد سجام دریافت کرده‌اند

محمودی با اشاره به اینکه ۶۶ درصد از سهامداران استان همدان کد سجام دریافت کرده‌اند، ابراز داشت: طبق قانون باید شرکت‌های سرمایه‌گذاری به نمایندگی از سهامداران مدیریت سهام را برعهده بگیرند که اعضای هیئت مدیره این شرکت‌ها توسط سهامداران انتخاب خواهد شد و در استان همدان ۶۶ درصد از سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند، کد سجام دریافت کردند.

این مسئول با بیان اینکه دولت در سال جاری عزم جدی داشت تا آزادسازی سهام عدالت انجام شود ، ادامه داد: در استان همدان یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از سهامداران استان معادل ۳۶ درصد روش مستقیم و ۹۰۸ هزار و ۷۲۲ نفر روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند.

برگزاری انتخابات هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری تا پایان امسال

او با اشاره به اینکه انتخابات هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری تا پایان سال برگزار می‌شود، بیان کرد: سهامدارانی که روش غیرمستقیم و روش مستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند، می‌توانند کاندیدای شرکت‌های سرمایه‌گذاری شوند که برای انجام این موضوع باید در سامانه استان ثبت نام کنند.

مدیر کل اقتصادی و دارایی استان با بیان اینکه انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری ۲۱ اسفند برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: سهامداران متقاضی برای کاندیدا شدن در هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری باید تا ۷ اسفند در سامانه استان نام نویسی کنند و بررسی صلاحیت‌ها تا ۱۵ اسفند انجام خواهد شد و در ۲۱ اسفند انتخابات برگزار می‌شود که امیدواریم تکلیف شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان مشخص شود.

صدور کارت اعتباری هر فرد تا ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت

او گفت: صدور کارت اعتباری معادل ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت افراد خواهد بود و در حال حاضر اولویت برای افرادی است که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند.

او با بیان اینکه صدور کارت اعتباری نیازی به مراجعه حضوری شهروندان ندارد، افزود: بانک‌های تجارت و ملی آمادگی صدور کارت اعتباری تا ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت را دارند که دریافت کننده می‌تواند از ۳۰۰۰ فروشگاه شهر خرید داشته باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان درباره جاماندگان سهام عدالت هم اظهار داشت: به عنوان کارشناس این موضوع فکر نمی‌کنم نام نویسی مجدد امکان پذیر باشد چراکه پروسه سهام عدالت از سال ۸۴ آغاز وتاکنون ادامه داشته و از نظر فنی امکان پذیر نیست، و اطلاع رسانی در این خصوص باید از طریق مجلس و وزارتخانه انجام شود.

۹۹ درصد اموال مازاد دولتی در همدان شناسایی شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری در استان همدان انجام گرفته است، افزود: امیدواریم با از بین رفتن تحریم‌ها اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

محمودی به فروش املاک دستگاه‌های اداری هم اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۹۹ درصد از اموال دستگاه‌های اداری استان در سامانه سادا ثبت شده به‌طوریکه استان همدان استان نخست در شناسایی اموال مازاد دولت است.

او اضافه کرد: تمامی اموال استان مستند شده است و اقتصاد و دارایی نخستین دستگاهی در استان بوده که اموال مازاد را به فروش رساند و سازمان ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، جهادکشاورزی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولویت‌های فروش اموال مازاد هستند.

اوبا اشاره به اینکه تاکنون چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان املاک مازاد اقتصاد و دارایی به فروش رسیده است، گفت: سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان املاک مازاد استانداری به فروش رفته است، ۱۱ خانه در پشت بیمارستان بوعلی به مزایده گذاشته شد، اما به دلیل قیمت بالا فروش انجام نشد، اما تا پایان سال مرحله دوم مزایده برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به تهاتر بدهی‌های دستگاه‌های دولتی و پیمانکاران، گفت: ۹۲ میلیارد تومان تهاتر دستگاه‌های اجرایی استان انجام شده و ۸۴ میلیارد تومان تهاتر دستگاه‌های دولتی در دست اقدام است.

او با اشاره به تأسیس رشته سرمایه‎ گذاری در وزارت علوم اظهار داشت: سرفصل‌های رشته سرمایه‌گذاری با مشارکت دانشگاه بوعلی تهیه و به سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و وزارت علوم ارسال شده و این رشته تحت عنوان توسعه دانشگاه‌های کشور در وزارت علوم در حال پیگیری است که امیدواریم برای سال آینده در رشته‌های پذیرش دانشگاه بوعلی قرار بگیرد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.