چرا زمستان امسال گرم است؟

مهمترین ویژگی زمستان سرمای هوا است، اما زمستان امسال برخلاف انتظار گرمتر از سال‌های گذشته بود.

اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، شکل گیری متناوب جریانات جنوبی بر روی سواحل دریای خزر را یکی از دلایل افزایش دمای زمستان امسال اعلام کرد و گفت: ورود این جریانات که هوای گرم نواحی مرکزی ایران را به شمال کشور منتقل می‌کنند زمستان امسال بیشتر شده است.

او با بیان اینکه این تغییر آب و هوایی تنها مختص مازندران نیست و شمال کشور نیز متاثر از ورود جریانات گرم جنوبی شاهد افزایش دمای هوای زمستان بود، افزود: بر اساس آمار مرکز ملی اقلیم شناسی و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور هوای مازندران از ابتدای دی ماه تا ۲۴ بهمن ماه امسال حدود دو درجه افزایش داشته است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: شکل گیری جریانات جنوبی باعث افزایش دما و کاهش بارش‌ها نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اسدی یکی دیگر از دلایل افزایش دمای هوا در زمستان امسال را کاهش بارش‌ها به دلیل فعال بودن متناوب جریانات جنوبی بر روی سواحل جنوبی دریای خزر اعلام کرد و گفت: با شکل گیری جریانات جنوبی میزان تابش آفتاب بیشتر، اما میزان ابرناکی هوا و بارندگی کم می‌شود و هر چه میزان ابرناکی هوا کاسته شود گرما افزایش می‌یابد.

او افزود: دو یا سه سامانه بارشی زمستان امسال وارد مازندران شد و میزان بارش‌ها امسال کمتر از پارسال بود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۰:۲۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
چند سال دیگه شمال کشور هم رو به بیابان شدن میره چرا رشته کوه دماوند رو تخریب نمیکنن تا هوای مرطوب دریای خزر به دام نیوفته و به جنوب کشور هم کشیده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
ظلم باعث شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
چون با وجود دولت با مدیرت عالی ! مهربانی و عشق زیاد شده این باعث گرمی ایران شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
افزایش تعداد خودروها و صنایع الاینده - قطع درختان
آخرین اخبار