پیاز جنوب کرمان، صادر می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از صادرات پیاز منطقه جنوب کرمان با ارائه بسته تشویقی از سوی دولت برای صادرکننده‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید برخوری، رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: هم‌اکنون صادرات پیاز منطقه جنوب کرمان با ارائه بسته تشویقی برای صادرکننده‌ها، در حال انجام است.

او تصمیم صادرات پیاز را به منظور سیاست‌های حمایتی دولت از بخش کشاورزی اعلام کرد.

 برخوری از اعطای بسته تشویقی از سوی دولت برای صادرات محصول پیاز خبر داد و گفت: دولت به ازای صادرات هر کیلو پیاز، ۵۰۰ تومان تحت عنوان بسته تشویقی به صادر کننده پرداخت می‌کند.

او به قیمت فعلی پیاز در بازار اشاره کرد و  بیان کرد: با توجه به کیفیت نوع پیاز، قیمت این محصول در محل مزرعه تا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان و بیشتر نیز به فروش می‌رسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گران‌ترین نوع این محصول را پیاز سفید از نوع مینِروا اعلام کرد و بیشترین میزان پیاز منطقه جنوب کرمان را از نوع سفید برشمرد.

او مجموع میزان کشت پیاز طرح نخست و دوم منطقه جنوب کرمان را ۱۴ هزار هکتار عنوان کرد و از پیش‌بینی برداشت بیش از ۶۰۰ هزار تن در این نوبت‌های کشت خبر داد.

برخوری با بیان اینکه برداشت پیاز طرح نخست در منطقه جنوب کرمان از ۲۰ آبان‌ماه امسال  آغاز شد، گفت: برداشت پیاز طرح دوم هم تا اواخر اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد.

او از برداشت بیش از ۴۰ درصد پیاز طرح اول جنوب استان کرمان خبر داد و میزان سطح زیر کشت پیاز طرح نخست را ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار و طرح دوم را چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان را تحت پوشش  دارد. 

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
very good
آخرین اخبار