معاون سیاسی اجتماعی استاندار:

سیستان و بلوچستان از استان‌های نمونه کشور در حوزه پدافند غیرعامل است

ابوذر کوثری گفت: این استان از جمله استان‌های برتر کشور در حوزه پدافند غیرعامل بوده به طوریکه در انجام بسیاری از اقدامات پدافندی اولین است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ابوذر کوثری معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست تقدیر از فعالان پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان اظهارداشت: بحث دفاع یک امر اجتناب ناپذیر است و ریشه در تاریخ، روایات و آموزه‌های دینی دارد.

او با بیان اینکه امروز کشوری می‌تواند از جنگ پرهیز کند که در بالاترین درجه دفاعی قرار داشته باشد افزود: با توجه به شرایط جهانی و تغییر و تحولاتی که رخ می‌دهد نوع دفاع‌ها نیز باید متفاوت باشد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: آماده به دفاع بودن برای کشور خواهان صلح امکان صلح را بیشتر می‌کند.

او تصریح کرد: در ارزیابی‌های خود در مواقعی باید از دید دشمن به خود نگاه کرد تا بتوان نقاط قوت و ضعف خود را دریافت.

کوثری با بیان اینکه وحدت و تاریخ یکی از نقاط مهم قوت ما است گفت: وحدت و انسجام دینی و تاریخی در سیستان و بلوچستان بیش از دیگر مناطق کشور نمود دارد و دشمنان به خوبی نسبت به این قوت آگاه بوده و به دنبال خدشه زدن به آن هستند.

او اظهار داشت: در مقوله دفاع از کشور ۲ نوع سازه توسعه‌ای و تاریخی وجود دارد و این کشور از محدود کشورهایی بوده که دارای سازه تاریخی بسیار غنی است.

مدیرکل و دبیر شورای پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان در ادامه این نشست گفت: در حوزه پدافند غیرعامل از استان برتر کشور هستیم به گونه‌ای که استاندار این استان تنها استانداری بود که رییس پدافند غیرعامل کشور از ویتقدیر کرد.

میثم مرادیان با بیان اینکه طرح‌ها و اولین‌های بسیاری در حوزه پدافند غیرعامل در سیستان و بلوچستان انجام شده است، اظهارداشت: طرحی به عنوان الگوی جامع پدافند غیرعامل توسط این استان ارائه که در مرحله کشوری حائض امتیاز شد.

او  بیان کرد: تدوین دستورالعمل پدافند غیرعامل بندری در استان‌ها، برگزاری رزمایش زیستی جنوب شرق کشور، اولین رزمایش بندری پدافند غیر عامل کشور در چابهار و تدوین برنامه پدافند زیستی از جمله اقدامات مهم انجام شده این استان در بخش پدافند غیرعامل است.

در پایان این نشست از منتخبان حوزه پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان تقدیر شد.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
خسته نباشید
آخرین اخبار