آغاز مرحله چهارم طرح کوچ در کردستان از اول اسفند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان ازآغاز اجرای مرحله چهارم طرح کوچ از اول اسفندماه سال جاری در استان کردستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: طرح کوچ، مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه معاونت تربیت بدنی و سلامت در سال تحصیلی جاری می‌باشد که در ۵ مرحله تدوین شده است.

او با اشاره به اجرای موفقیت آمیز و مطلوب مراحل اول، دوم و سوم، افزود: در مرحله اول که پایش قد و وزن اولیه دانش آموزان بود، با پایش ۹۷ درصد دانش آموزان استان در جمع ۵ استان برتر کشور قرار گرفتیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مراحل شناسایی و مداخله و مشاوره، از اهتمام همه همکاران اداری و آموزشی در سطوح مختلف تشکر کرد و گفت: با توجه به زمان بندی طرح، اول اسفندماه مصادف با آغاز اجرای مرحله چهارم و غربالگری مجدد و ثانویه قد و وزن دانش آموزان می‌باشد.

خوش گوار با مهم تلقی کردن مرحله چهارم گفت: در واقع در این مرحله نتایج اقدامات مشاوره‌ای و مداخله‌ای صورت گرفته در سه ماه گذشته را ارزیابی می‌کنیم و به همین دلیل لازم است اجرای آن دقیق و بر اساس مفاد دستورالعمل صورت گیرد.

او همراه کردن مدیران، معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت برای اجرای این مرحله را همچون مراحل گذشته ضروری توصیف کرد و افزود: لازم است جلسات توجیهی برای مدیران و همکاران در دو حوزه سلامت و تربیت بدنی برگزار شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت:در این مرحله نیز به مانند مرحله اول، پس از محاسبه قد و وزن، اعداد آن باید در سامانه سناد بارگذاری شود تا مقدار BMI دانش آموز با BMI مهرماه مقایسه و درصد کاهش یا افزایش آن مشخص شود.

خوش گوار با بیان اینکه به دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا، از حضور دانش آموزان در مدارس بی بهره هستیم گفت:نقش خانواده‌ها و والدین در همراهی اجرای مرحله چهارم بسیار تأثیرگذار است و برای این مهم بایستی مدیران مدارس در بستر شبکه شاد، جلسات توجیهی و آموزشی برای محاسبه قد و وزن را به خانواده‌ها یادآوری نمایند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان بازه زمانی اجرای مرحله چهارم را اول تا ۱۵ اسفندماه اعلام کرد و گفت: در این مرحله با همکاری محیط زیست و منابع طبیعی، دانش آموزان و خانواده‌های آنان که موفق به کاهش وزن یا رسیدن به وزن طبیعی  شده اند، با غرس نهالی در هفته درختکاری، مورد تقدیر قرار گیرند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.