استعفای وزیر خارجه پرو به دلیل دریافت واکسن قبل از آغاز واکسیناسیون

وزیر خارجه پرو به دلیل دریافت واکسن کرونا قبل از آغاز برنامه واکسیناسیون گسترده استعفا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الیزابت آسته، وزیر خارجه پرو، پس از آنکه اعتراف کرد قبل از آغاز برنامه واکسیناسیون گسترده در این کشور واکسن کرونا دریافت کرده است، استعفای خود را به فرانسیسکو ساگاستی، رئیس جمهور این کشور تسلیم کرد.

او در بخشی از نامه استعفای خود که در توئیتر نیز منتشر کرده، آورده است: تصمیم من از این واقعیت تاثیر گرفت که در فاصله زمانی ۸ تا ۲۶ ژانویه مجبور شدم دو آزمایش کرونا انجام دهم تا ببینم به واسطه تماسی که با افراد مختلف داشته ام آیا به کرونا مبتلا شده ام یا نه. نیاز به سفر به تامبس برای شرکت در شورای وزیران و داشتن ۶۸ سال باعث شد پیش از آغاز ایمن سازی گسترده در برابر ویروس کرونا، واکسن کووید-۱۹ را دریافت کنم.

وزیر خارجه پرو اظهار داشت که در ماه‌های دسامبر و ژانویه با افرادی که به کرونا مبتلا بودند تماس داشت، اما بیمار نشد. در نهایت، نخستین دوز از واکسن کرونا «سینو فارم» را در ۲۲ ژانویه دریافت کرد.

روز شنبه، ساگاستی استعفای پیلار مازتی، وزیر بهداشت پرو، را به دلیل واکسیناسیون زودهنگام مارتین ویزکارا، رئیس جمهور سابق در برابر کووید-۱۹ پذیرفت.

پرو در ۷ فوریه اولین محموله ۳۰۰ هزار دوزی واکسن چینی سینوفارم را دریافت کرد. کارکنان بخش بهداشت و درمان در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.

ویروس کرونا تاکنون بیش از یک میلیون ۲۳۵ هزار تن را در پرو مبتلا کرده است که از این تعداد بیش از ۴۳ هزار تن جان باخته اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار