زمینه اشتغال ۲۳ هزار نفر در واحد‌های صنعتی اردبیل فراهم شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: با فعالیت واحد‌های صنعتی استان زمینه اشتغال ۲۳ هزار نفر به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، داود شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در حاشیه دیدار استاندار اردبیل با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جهش تولید سه رویکرد اصلی در بخش صنعت هدفگذاری شده که در کنار ایجاد واحد‌های جدید فعال کردن واحد‌های راکد و افزایش توان تولید واحد‌های صنعتی موجود به عنوان راهبرد اصلی مدنظر قرار گرفته است.

او افزود: بیش از ۷۲ درصد واحد‌های صنعتی این استان فعال بوده و زمینه اشتغال ۲۳ هزار نفر در این مجموعه‌ها به وجود آمده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اضافه کرد: در سال جهش تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیش از ۱۹۲ پروانه بهره‌برداری صادر کرده که جهش ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد که به افزایش صادرات صنعتی نیز کمک خواهد کرد.

 شایقی با بیان اینکه سهم صنعت در اشتغال استان به بیش از ۳۰ درصد رسیده است، گفت: با ورود ۵۳ واحد صنعتی به چرخه تولید نه تنها اشتغال ۹۰۰ نفر فراهم شده بلکه توان تولید با محوریت صادرات تقویت شده است.

او از پرداخت ۹هزار میلیارد ریال تسهیلات از منابع مختلف برای حمایت از صنعتگران خبر داد و گفت: در سفر اخیر وزیر صنعت به استان در کنار بازدید از کارخانه کامیون‌سازی مشگین‌شهر شاهد آغاز عملیات احداث کارخانه فرآوری مواد معدنی مشگین‌شهر بودیم تا مس و مولیبدن استخراج شده در این منطقه به محصولات باارزش تبدیل و افزایش ثروت مردم این منطقه را شاهد باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در کنار ایجاد و احیای واحد‌های راکد افزایش ظرفیت تولید در واحد‌های موجود نیز تا ۸۰ درصد مورد توجه قرار گرفته که امید است وزارت صمت از صنعتگران و سرمایه‌گذاران در استان با بسته‌های حمایتی و مشوق‌های مورد نظر پشتیبانی کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.