مشاهده ۵ مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در استان قزوین

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ۵ مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در بین افراد نزدیک به فرد فوت شده آبیکی مشاهده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، پیمان نامدار رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در ستاد مقابله با کرونا استان قزوین که با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: پنج مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در بین افراد نزدیک به فرد فوت شده آبیکی  مشاهده شده و  تمامی اقدامات کنترلی در این زمینه با هدایت‌های وزارت بهداشت در حال انجام است.

نامدار افزود: چرخه پدافند زیستی استان از بهمن ماه سال ۹۸ با پایه ریزی براساس مدیریت پدافند غیر عامل در استان شکل گرفت و ساختار مقابله با کرونا استان متناظر با ستاد ملی آن شروع به فعالیت کرد.

او اضافه کرد: تاکنون ۶۳ جلسه کرونا با ۹۰۴ مصوبه در استان برگزار شده که بیش از ۹۵ درصد آن‌ها اجرایی شده و خوشبختانه تعامل و وحدت خوبی بین مسوولان استان در زمینه مدیریت مقابله با کرونا شکل گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا هم در شهریور ماه امسال راه اندازی شد که ضمانت اجرایی خوبی را در راستای اعمال محدودیت‌ها به وجود آورد.

نامدار با اشاره به شرایط کرونایی استان قزوین، اضافه کرد: این استان نسبت به استان‌های همجوار در یک شرایط پایدار قرار دارد، ولی شیب ملایمی در افزایش تعداد بیماران به وجود آمد که این موضوع هم تحت کنترل است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار داشت: در حال حاضر ۲۲۴ بیمار کرونا در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند که از این تعداد ۶۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و خوشبختانه با توجه به افزایش تعداد تخت بیمارستانی بسیاری از مشکلات کاهش یافته است.

او با بیان اینکه پنج شهرستان استان قزوین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، گفت: در این مدت سعی بر افزایش بازدید‌ها و نظارت‌ها از واحد‌های صنفی، تولیدی، صنعتی و کشاورزی داشته‌ایم که امیدواریم با توجه به این نظارت‌ها روز به روز وضعیت بهتر شود.

نامدار افزود: در حال حاضر تعداد بیماران بد حال استان زیاد است که به دنبال آسیب شناسی و کنترل وضع موجود هستیم، البته این استان در هفته‌های اخیر، روز‌های بدون فوت کرونایی را داشته است که مثبت ارزیابی می‌شود.

او با بیان اینکه قزوین، البرز، تاکستان و بویین زهرا در صدر بیشترین ابتلا در استان قزوین هستند، اضافه کرد: حدود ۸۰ درصد موارد فوت شده استان، سن بالای ۷۰ سال داشته اند و بیشترین میزان ابتلا با ۵۱ درصد به آقایان و ۴۹ درصد به بانوان اختصاص یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اینکه موارد سرپایی و بستری در حال افزایش نسبی است، گفت: استفاده نکردن از ماسک به بالای ۴۹ درصد رسیده که زنگ خطری برای استان قزوین است.

او گفت: پس از آن استفاده از تاکسی، حضور در مراسم عروسی، بازار و مراکز شلوغ و تماس با افراد مثبت کرونا از جمله مهم‌ترین موارد ابتلا مردم قزوین به بیماری کرونا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار