رییس بیمارستان ابوذر اهواز:

کرونا ۱۲ کودک را به کام مرگ کشاند

سمیر با اشاره به ابتلای بیش از ۵۰۰ کودک خوزستانی به کرونا ویروس گفت: تاکنون ۱۲ نفر دارای بیماری‌های زمینه‌ای جان خود را از دست داده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن علی سمیر رییس بیمارستان ابوذر اهواز گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان خوزستان تا امروز بیش از ۵۰۰ بیمار کودک کرونایی پذیرش شده اند که از این تعداد ۱۲ نفر دارای بیماری‌های زمینه‌ای جان خود را از دست دادند.

او افزود: با توجه به تمهیداتی که از پارسال در بیمارستان ابوذر در نظر گرفتیم، موفق شدیم این بیماری را به خوبی کنترل کنیم و در یکی، ۲ هفته اخیر برخلاف سایر بیمارستان‌های استان که تعداد مراجعان آن‌ها روند افزایشی به خود گرفته است، تعداد بستری‌ها و بیماران بدحال ما افزایش نشان نمی‌دهد.

سمیر بیان داشت: با این وجود این دلیل نمی‌شود که مردم شیوه نامه‌های بهداشتی و احتیاط شدید را رعایت نکنند، قطعا بچه‌ها بیشتر در معرض خطر هستند و احتمال ابتلای آن‌ها به این بیماری در مکان‌های شلوغ بیشتر است، اگرچه علائم بیماری در کودکان خفیف‌تر است، اما انتظار داریم که خانواده‌ها بیشتر رعایت کرده و مراقب سلامت فرزندانشان باشند، البته انتقال ویروس از والدین، بیشترین موارد شیوع بیماری در کودکان است و والدین باید بیشتر رعایت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رییس بیمارستان ابوذر اهواز ادامه داد: در بیمارستان ابوذر ۲ بخش آی سی یو وجود دارد که شامل همه بیماران می‌شود، اما با شیوع بیماری کرونا، یک قسمت از آی سی یو را به بیماران کرونایی اختصاص دادیم و قسمت دیگر نیز در اختیار بیماران معمولی است، همچنین بخش و درمانگاه جداگانه‌ای برای بیماران کرونایی در نظر گرفتیم.

این مقام مسئول مجموع تخت‌های آی سی یو در این بیمارستان را ۱۷ عدد عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر ۹ تخت را به بیماران کرونایی اختصاص داده ای، این در حالی است که تاکنون کمبود تخت در این رابطه نداشتیم و امیدواریم که این موضوع در آینده احساس نشود.

علی سمیر اظهار کرد: مواردی در بین مادران باردار تست مثبت کرونا داشتیم که پس از زایمان به دلیل رعایت نکردن قوانین بهداشتی این بیماری را به نوزاد انتقال دادند، به همین دلیل انتظار داریم که مادران در هنگام شیردهی حتما از ماسک استفاده کنند تا احتمال سرایت کمتر شود.

او گفت: این دیدگاه در بین مردم وجود دارد که کودکان به کرونا مبتلا نمی‌شوند، اما اینگونه نیست. به عنوان مثال ممکن است کودکی گلو درد داشته باشد و به خانواده نگوید و در آینده خطرآفرین شود، یک بچه ۳ ساله قطعا متوجه از دست دادن حس چشایی و بویایی خود نمی‌شود و خانواده‌ها از آن بی اطلاع هستند، به همین دلیل نباید تصور کرد که این ویروس به بچه‌ها سرایت نمی‌کند.

سمیر بیان کرد: بیمارستان ابوذر تنها بیمارستان تخصصی کودکان در جنوب غرب کشور است از این رو بیمارانی از ایلام و خرم آباد نیز داشتیم که کرونا داشتند، درعین حال هر نوع امکاناتی که برای درمان کرونا نیاز است در اختیار ما قرار دارد و از این بابت مشکلی نداریم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.