علوی گفت: زمانی شیوع بیماری کرونا ویروس کاهش می‌یابد که اصول بهداشتی به طور کامل رعایت شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: علل متعددی برای طغیان مجدد بیماری کرونا وجود دارد که مهمترین آن کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم است و هر زمان که کاهش رعایت نکات بهداشتی را داشته باشیم، شاهد از سرگیری افزایش ابتلا به بیماری هستیم.

او با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان در طی یک سال گذشته، روز‌های سختی را سپری کرده اند، افزود:  تاکنون 4 موج بیماری در کشور و سه موج در استان خوزستان داشته ایم که بروز آن‌ها به دلیل کاهش رعایت اصول بهداشتی است.

علوی بیان داشت: تا زمانی که این ویروس در کشور وجود دارد باید همچنان مردم از ماسک استفاده کنند و از حضور در تجمع خودداری کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نخستین گروه هدف دریافت این واکسن، کارکنان بخش‌های مراقبت ویژه (icu) هستند و در گام نخست تاکنون ۲۴۷ دوز واکسن به کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خوزستان تزریق شده است.

این مقام مسئول گفت: این تعداد واکسن به پرسنل بیمارستان‌های رازی، سینا، امیرالمومنین، گلستان اهواز و مادر رامهرمز، نظام مافی شوش و بعثت ماهشهر تزریق شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.