گوترش: کرونا باعث ایجاد بحران حقوق بشری شده است

دبیرکل سازمان ملل با هشدار درباره اینکه کرونا باعث ایجاد بحران حقوق بشری در جهان شده است، خواستار همبستگی بین‌المللی برای مبارزه با این ویروس شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع مصر، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، تاکید کرد ویروس کرونا علاوه بر تشدید خشونت و افراط‌گرایی در جهان، باعث ایجاد یک بحران حقوق بشری شده است.

او گفت سازمان ملل با ادامه فعالیت هایش، از تعهدات خود در مبارزه با نژادپرستی و اقدامات تبعیض‌آمیز ناشی از شیوع کرونا در جهان منحرف نخواهد شد.

دبیرکل سازمان ملل در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: «ویروس کرونا باعث ایجاد بحران حقوق بشری شده است، با شیوع کرونا، خشونت‌های مبتنی بر تبعیض، بیگانه‌ستیزی و افراط‌گرایی در سراسر جهان در حال افزایش است، در آینده‌ای که ما در صدد ساخت آن هستیم جایی برای بیزاری نیست و سازمان ملل هرگز از تعهدات خود در مبارزه با نژادپرستی و تبعیض منحرف نخواهد شد».

گوترش با ابراز ناراحتی از اینکه خانواده‌های زیادی در جهان به علت کرونا، مادران، پدران و برادران خود را از دست داده‌اند، خواستار ادامه فعالیت برای مبارزه با کرونا از طریق اتحاد و همبستگی جهانی شد.

او پیش از این در خصوص شکاف موجود در توزیع واکسن‌های کرونا در سراسر جهان هشدار داده و گفته بود شکافی که در مصونیت جهانی در نتیجه توزیع نابرابر واکسن‌ها میان کشور‌ها ایجاد شده است، همه را در معرض خطر قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار