طغیانی در موافقت با کلیات لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۰:

گام دولت در اصلاح لایحه بودجه مد نظر مجلس؛ کمیسیون تلفیق گام بزرگ‌تر اصلاحی را بردارد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: مجلس انقلابی باید گام محکم تری برای تکمیل آن و کنترل تورم بردارد که این به معنای تعامل است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی طغیانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه گفت: اولویت مردم حذف تورم است که موضوع بررسی کلیات لایحه بودجه منطبق بر آن خواهد بود به خصوص که کسری بودجه دولت، موتور تورم زایی کشور است.

نماینده مردم اصفهان گفت: مجلس به حق، کلیات را رد کرد که این کار نه تنها سیاسی نبود بلکه براساس کاری علمی و کارشناسی انجام شد.

وی عنوان کرد: بودجه اول دولت صرفه جویی نداشت، درآمد پایدار نداشت، شفاف نبود، رانت زا بود، کسری شدید داشت و وابستگی آن به درآمد‌های نفتی نسبت به سال گذشته بسیار بیشتر بود.

طغیانی یادآور شد: نخست کسری تراز عملیاتی بودجه که دولت در اصلاح خود ۳۵ هزار میلیارد تومان آن را کاهش داده است و ما باید این میزان را دوبرابر کاهش دهیم و به ۷۰ هزار میلیارد تومان کاهش برسانیم تا اثر آن بر زندگی مردم دیده شود.

وی در ادامه با تاکید بر ممنوعیت هزینه تراشی در بودجه عنوان کرد: هزینه تراشی باعث می‌شود دولت در جای دیگر و از جیب مردم این هزینه را جبران کند لذا نباید برای مردم هزینه تراشی کنیم؛ همچنین بودجه باید شفاف باشد چنانچه در حال حاضر هنوز لایحه شفافیت ندارد و مقداری از درآمد‌ها به فروش نفتی حواله شده که مشخص نیست محقق شود.

طغیانی گفت: بودجه موتور توزیع رانت بوده و هست که باید آن را خاموش کرد؛ همچنین دارایی فروشی برای تأمین هزینه‌های جاری ممنوع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار