مدیر توانمندسازی تولیدو بومی سازی شرکت ملی فولاد ایران خبر داد:

صرفه جویی ۱۲ میلیون یورویی شرکت‌های فولادی در دوران تحریم

پایاب گفت: شرکت‌های فولادی ۱۲ میلیون یورو صرفه جویی ارزی در دوران تحریم داشته اند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،حسن پایاب مدیر توانمندسازی تولیدو بومی سازی شرکت ملی فولاد ایران در مراسم افتتاح نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات و تجهیزات شرکت ملی فولاد ایران اظهار کرد: امیدوار هستیم با برگزاری این نمایشگاه ارتباط بین مصرف کنندگان و تولید کنندگان قطعات حوزه صنعت فولاد بیشتر شود.

وی گفت:در فرصت تحریمی ایجاد شده ۳ مولفه برای بومی سازی داریم که شامل شجاعت، سرعت عمل و تصمیم گیری به موقع می شود. شرکت ملی فولاد دارای سابقه ۴۱ ساله است و در این مدت برای این حوزه برنامه‌ریزی های زیادی کرده است.

پایاب بیان کرد: برای بومی سازی اسناد مختلفی از جمله سند چشم انداز ۲۰ ساله و قوانین مختلفی وجود دارد که نامگذاری چند سال متوالی با عنوان تولید را به همراه داشته است. عدم بومی سازی هزینه‌های زیادی را برای ما به همراه خواهد داشت، اما بومی سازی هم مشکلاتی به همراه دارد که از جمله خلا مشتری مناسب، عدم تداوم تولید، کم‌توجهی به تحقیقات و مواردی از این قبیل را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: ایمیدرو می تواند با شبکه سازی، کنترل واردات و صادرات، حمایت از قطعات بومی سازی شده و ... افزایش تعهد و ارتقاع کیفیت را به همراه داشته باشد. شرکت ملی فولاد و ایمیدرو در راستای بومی سازی و احیای مستقیم قدم‌های زیادی برداشته‌اند و به سمت بومی سازی واحد احیای مستقیم رفته اند.

مدیر توانمندسازی تولیدو بومی سازی شرکت ملی فولاد ایران گفت:بعد از رسیدن به تکنولوژی باید تجهیزات بومی سازی شود که با اقدامات انجام شده این هدف محقق شده است. شرکت‌های فولادی ۱۲ میلیون یورو صرفه جویی ارزی در دوران تحریم کرده اند. با افزایش داخلی سازی فولاد قائنات حدود یک سال زودتر از برنامه ریزی انجام شده به مراحل نهایی رسید.

پایاب با اشاره به داخلی سازی‌های انجام شده گفت: در حوزه‌های زیادی از جمله استکر، ویکلیمر، ماشین‌های ریخته گری و سایر موارد انجام شده ، امیدوار به توسعه تولید صنعت فولاد هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار