دیپلمات صهیونیست:

با بایدن در مورد توافقات هسته‌ای با ایران تعامل نمی‌کنیم

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا از همکاری نکردن با بایدن در صورت بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سفیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در صورت بازگشت آمریکا به برجام، تل آویو با جو بایدن، در مورد استراتژی برنامه هسته‌ای ایران تعامل نخواهد کرد.

گیلعاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا گفت: در صورت بازگشت دولت جدید آمریکا به توافق هسته‌ای ایران، نمی‌توانیم با او همکاری کنیم.

اردان اضافه کرد: ما فکر می‌کنیم که اگر آمریکا به همان توافقی که قبلا از آن خارج شده برگردد، تمام اهرم‎‌های فشارش بر ایران از بین خواهد رفت. همچنین ایرانیان هیچ انگیزه‌ای برای مذاکره و دستیابی به توافقی که آن‌ها را از توانایی‌های هسته‌ای که دارند دور کند، نخواهند داشت.

نگرانی‌های مقامات رژیم صهیونیستی از بازگشت دولت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران به جای رسیده که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، میر بن شبات، مشاور امنیت ملی خود را برای رهبری مذاکرات با دولت بایدن، در مسئله برجام تعیین کرده است.

پیش از این تامیر هیمن، فرمانده اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی با استناد به منابع اطلاعاتی خود در ادعا‌هایی عنوان کرد ایران تا دستیابی به سلاح هسته‌ای تنها ۲ سال زمان دارد.

به گفته مقامات دولت بایدن، هدف از توافقنامه بعدی برجام، اعمال محدودیت‌های شدیدتر بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران است. همچنین آن‌ها اظهار کردند که در توافقات بعدی برنامه موشک های بالستیک ایران را هم مورد بررسی قرار می‌دهند و ممکن است بایدن با تهدید‌ها و فشار‌های بیشتر اقتصادی بخواهد ایران را متقاعد کند که بر سر توافقات هسته‌ای بماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار