معاون باشگاه تراکتور:

اولویت اولمان حفظ شجاعی برای هدایت تیم تراکتور است

علیرضا رحیمی، معاون باشگاه تراکتور درباره مسائل مختلف پیرامون این باشگاه صحبت کرد.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رحیمی، معاون باشگاه تراکتور گفت: در ابتدا برد مقابل سایپا را به کادر فنی، بازیکنان و هواداران تبریک می‌گویم. ان‌شاءالله این روند ادامه داشته باشد. در شرایط فعلی، اولویت اولمان این است که مسعود شجاعی هدایت تیم را قبول کند و با او به عنوان سرمربی تیم ۳، ۴ ساله قرارداد ببندیم. شجاعی در لالیگا حضور داشته است و می‌تواند تیم را خودش ببندد و برای قهرمانی آسیا آماده کند. او نشان داده است که استعداد خوبی در این زمینه دارد.

رحیمی ادامه داد: اگر مسعود شجاعی به مربیگری ادامه ندهد، مجبور به آوردن مربی خارجی هستیم که در این صورت نیز بحث نشستن او روی نیمکت وجود دارد. تمامی حساسیت‌ها را درک می‌کنیم، اما زمان را از دست نمی‌دهیم. ان‌شاءالله بحث سرمربی را طی فردا و پس فردا مشخص می‌کنیم. یا مسعود شجاعی با یک کمک قوی به کار خود ادامه خواهد داد و یا به آوردن یک مربی خارجی فکر خواهیم کرد. ما از بدنساز تیم راضی نیستیم و او را عوض خواهیم کرد.

عده ای در فضای مجازی با اسم بردن از برخی افراد بازار گرمی می‌کنند

معاون باشگاه تراکتور تصریح کرد: در فضای مجازی یک تعداد با اسم بردن از افرادی مانند فرهاد مجیدی، حسین فرکی و برخی دیگر بازار گرمی می‌کنند، اما ما هیچ صحبتی با آن‌ها نداشته‌ایم. تراکتور مربیانی مانند دنیزلی و توشاک داشته است. تقوی گزینه خوبی بود و دوست داشت به تبریز بیاید، اما یک سری موانع اجازه حضور او در تراکتور را نداد. ما نهایتاً تا پنجشنبه تکلیف کادر فنی را مشخص خواهیم کرد. هواداران نگران نباشند. اولویت من، مسعود شجاعی است.

او بیان کرد: تقویت تیم برای آسیا، خواسته ما است. در نیم فصل امکان جا به جایی‌های گسترده نیست. الان فقط برای ۲ بازیکن جا داریم و نهایتاً می‌توانیم ۶ بازیکن جذب کنیم. ما قادر به جذب بازیکنان خارجی نیستیم و بازیکنان خوب ایرانی هم تیم دارند. ما حداقل به یک مهاجم و یک مدافع میانی نیاز داریم و همچنین مدافع راست و چپ نیز باید به خدمت بگیریم. مذاکرات جدی با بازیکنان مدنظرمان آغاز شده و به باشگاه‌های آن‌ها هم نامه زدیم. این اتفاق حتماً باید رخ بدهد و چند بازیکن جذب می‌کنیم. البته می‌خواهیم بازیکنان موثر جذب کنیم. مذاکرات با این بازیکنان جلو می‌رود و فکر می‌کنم طی روز‌های آینده تصمیمات خوبی گرفته خواهد شد.

خواهان جذب پیمان بابایی هستیم

رحیمی اظهار کرد: هواداران استرس بیش از حدی را تحمل می‌‍ کنند که من آن را درک می‌کنم. تراکتور به زندگی هواداران گره خورده، اما بدانند مذاکرات در حال انجام است. یک سری بازیکنان شرایط خاصی را مطرح می‌کنند. مثلاً یک بازیکن قبول می‌کند که به تراکتور بیاید، اما حق فسخ قرارداد در هر لحظه از فصل را می‌خواهد. پیمان بابایی از بازیکنان خوب شهر تبریز است و می‌تواند در تراکتور پیشرفت کند. پیمان بابایی یک سال و نیم دیگر با ماشین سازی قرارداد دارد و نمی‌تواند به تیم دیگری برود. اگر ماشین سازی نخواهد، او به هیچ باشگاه دیگری نمی‌رود. بابایی ۷۲۰ میلیون برای امسال و حدود ۸۰۰ میلیون برای سال آینده قرارداد دارد.

بابایی نمی تواند به هیچ تیم دیگری جز تراکتور برود

او افزود: باشگاه استقلال طی نامه‌ای خواستار جذب این بازیکن شده و مبلغی برای رضایت‌نامه او تعیین شده است. اگر تراکتور هم به دنبال جذب بابایی باشد، باید مبلغ رضایت نامه‌اش را پرداخت کند. تحت هیچ شرایطی رضایت نامه پیمان بابایی برای تیم دیگری صادر نخواهد شد. او یا باید یک سال و نیم آینده را در ماشین سازی بماند و یا به تراکتور بیاید. ما حاضریم برای حضور پیمان بابایی در تراکتور، قراردادش را افزایش بدهیم. تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهد داشت و فرصت خیلی خوبی برای پیمان بابایی به حساب می‌آید. او می‌تواند یک سال و نیم در تراکتور بازی کند و سپس به یک تیم خوب خارجی برود.

رحیمی ادامه داد: ما مشکلی با افزایش قرارداد پیمان بابایی نداریم و اگر بخواهیم قیمت واقعی او را پرداخت کنیم، باید مدت قراردادش را افزایش بدهیم. در ابتدای فصل بحث قرارداد ۵ ساله با این بازیکن مطرح بود، اما ما حاضریم برای یک و نیم فصل ۳۰، ۴۰ درصد به مبلغ قراردادش اضافه کنیم. او اگر رقم اصلی را می‌خواهد، ما حاضریم قراردادی ۲ و نیم ساله به ارزش ۸ و نیم میلیارد تومان با او ببندیم. یک میلیارد برای نیم‌فصل دوم، ۲ و نیم میلیارد برای سال دوم و ۵ میلیارد برای سال سوم به پیمان بابایی پیشنهاد دادیم. پیمان امروز اراده کند، ما قرارداد ۸ میلیاردی با آپشن برای او تنظیم می‌کنیم.

هواداران باشگاه تراکتور را همراهی کنند

معاون باشگاه تراکتور اضافه کرد: هواداران هم باید به این قضیه کمک کنند، چون هیچ‌فردی از تراکتور بزرگ‌تر نیست. اولویت اول من، جذب پیمان بابایی است. همین که او خودش را فرزند آذربایجان می‌داند، خیلی ارزشمند است. از این بازیکن می‌خواهیم که به تراکتور بیاید، قرارداد حرفه‌ای ببندد و پیشرفت کند. از هواداران هم می‌خواهم فضا را احساسی نکنند و اجازه بدهند در یک فضای منطقی کار را پیش ببریم. اگر او به تراکتور نیاید، به تیم دیگری نخواهد رفت. من تا فردا به او فرصت می‌دهم که یکی از این پیشنهادات را قبول کند و به تراکتور بیاید.

واسعی ما را درگیر یک پرونده حقوقی کرد

رحیمی در ادامه گفت: سعید واسعی قراردادی بسیار گران‌قیمت را با تراکتور امضا کرده است. او هم‌زمان با پیکان قرارداد داشت و ما را درگیر پرونده حقوقی کرد و یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان از فدراسیون فوتبال جریمه شدیم. او ۱۰ درصد هم در ابتدا از ما پول گرفته و ۴ ماه از حضور در میادین محروم شد. نزدیک به ۲ ماه هم از دوران محرومیت او مانده است و نیمی از نیم‌فصل دوم را محروم می‌ماند و به بازی‌های آخر فصل می‌رسد. متأسفانه واسعی بعد از این اتفاقات به تمرینات هم نیامد، اما او باید برخورد حرفه‌ای هم داشته باشد. الان بحث اذیت نیست و او باید به یک سری از مسائل پایبند باشد. وقتی قرارداد حرفه‌ای و ۴ میلیارد تومانی می‌بندیم، باید به آن پایبند باشیم. ما می‌خواهیم به او کمک کنیم و اولویتمان هم حفظ سعید واسعی است. ما به او نیاز داریم، اما هواداران هم اجازه بدهند منافع باشگاه حفظ شود. واسعی باید در تمرینات حضور داشته باشد. ما او را جریمه نکردیم و هر فردی به تمرینات نیاید، به کمیته انضباطی باشگاه احضار خواهد شد. ما فقط این مسئله را در کمیته انضباطی باشگاه مطرح کردیم و فعلاً جریمه‌ای در کار نیست.

رحیمی گفت: در یک دوره‌ای در باشگاه پرسپولیس هشتگ «هر چی برانکو بگه» مطرح شد و هواداران این تیم پشت مربی خود ایستادند. ما باید برای موفقیت تیم پشت کادر فنی باشیم. باشگاه‌های پرطرفدار متعلق به هواداران است، اما باید این‌ها را سازماندهی کنیم و بدانیم هوادارمان چه می‌خواهند. ما در روز‌های آینده از هواداران خواهیم خواست که مشخصات خود را در اختیار باشگاه قرار بدهند و کارت هواداری دریافت کنند. هر هواداری حق دارد که نظراتش را بگوید و ما هم از آن‌ها استفاده کنیم، اما این هواداران باید ساماندهی شوند.

به دنبال تمدید قرارداد با کاپیتان های تیم هستیم

او اظهار کرد: با کاپیتان های تیم به دنبال تمدید قرارداد هستیم، چون آن‌ها وزنه‌هایی برای تراکتور به حساب می‌آیند. حضور اشکان دژاگه تاثیر زیادی بر عملکرد تیم می‌گذارد و مسعود شجاعی هم که خودش را فدای تراکتور کرده و با جان و دل کار می‌کند. احسان حاج‌صفی هم با جان و دل برای تراکتور بازی می‌کند و ان‌شاءالله همه به او کمک خواهیم کرد تا به روز‌های اوجش برگردد. تا جایی که من می‌دانم، ما یک سری خروجی‌هایی در نیم فصل خواهیم داشت که البته هنوز قطعی نشده است. در خط حمله حمزاوی عملکرد خوبی نداشته و به احتمال زیاد از جمع ما جدا خواهد شد. در خط دفاعی احتمال جدایی وفا هخامنش و میلاد فخرالدینی وجود دارد. البته این‌ها قطعی نیست، اما یک سری اتفاقاتی رخ خواهد داد. در جمع بازیکنان جوان هم تغییراتی خواهیم داشت. چند بازیکن جوان در لیست مازاد قرار دارند و تغییراتی به وجود خواهد آمد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شریعتی
۱۶:۵۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
احسنت به از بابت اینکه مارو از دل نگرانی در آوردین انشاء الله این قانون منع جذب بازیکن خارجی با اصلاح قوانین برداشته میشه و با کمک مالک محترم بازیکنان خوبی جذب میکنیم و به رویای قهرمانی در سه جام به رنگ واقعیت مبدل میشه
آخرین اخبار