مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح ۳۰۷۰، گفت : ۲۳ نوع از ۳۰ نوع خدمت غیرحضوری در این طرح افتتاح شده و تا پایان سال تمام خدمات الکترونیک به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ایمان بیوس مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : طرح ۳۰۷۰ که از آبان ماه راه اندازی شده، ۳۰ نوع خدمت پرترافیک سازمان تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی و غیر حضوری به بیمه شدگان ارائه می‌شود و ۷۰ درصد مراجعه به شعب و دفاتر تامین اجتماعی از این طریق کاهش می‌یابد.

او با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند ماه صدور دفترچه متوقف می‌شود، گفت : تا مادامی که دفترچه‌های درمانی افراد برگه داشته باشد افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

بیوس افزود: از ابتدای اسفند ماه افراد زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی با ارائه کارت ملی یا شناسنامه و یا دفترچه بیمه‌های قدیمی (داری برگ) می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی طرف قرداد از خدمات درمانی تامین اجتماعی برخوردار شوند.

او افزود: مراکز درمانی طرف قرار داد تامین اجتماعی مانند مطب‌های پزشکی، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و پاراکلینک‌ها که به سامانه الکترونیکی متصل اند، تمام خدمات درمانی نخسه نویسی و نسخه پیچی اسناد بستری و سرپایی افراد را با ارائه کد ملی به صورت الکترونیکی انجام می‌دهند و دیگر نیازی به دفترچه نیست.

بیوس در خصوص مراکز درمانی طرف قراداد تامین اجتماعی که به سامانه الکترونیکی متصل نیستند ادامه داد: این مراکز با درج کد ملی و کد رهگیری بیمه شدگان در سر برگ نسخه پزشکی (در ۲ برگ یکی برای بیمار و یکی برای خود مراکز درمانی) خدمات درمانی را بدون دفترچه به افراد ارایه می‌دهند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از بیمه شدگان خواست با شماره‌گیری #۱۶۶۶*، و شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴*، انتخاب گزینه یک (استعلام اعتبار درمانی)، ورود کد ملی از وضعیت پوشش بیمه درمان با انتخاب گزینه یک (استحقاق‌سنجی) آگاه شوند.

 بیوس گفت: بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز درمانی اعم مطب‌های پزشکی، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، داروخانه، مراکز پاراکلینگ و رادیولوژی، آزمایشگاه و ... در سطح استان کرمانشاه طرف قرار داد تامین اجتماعی است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.