کرونا دانش آموزان را چاق کرد

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، کم تحرکی دانش‌آموزان، ریزه خواری‌ها، تغذیه ناسالم و چاقی بین دانش آموزان افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد جعفری مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه همایش تجلیل از فعالان حوزه تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی بیان کرد: براساس آخرین نتایج به دست آمده از طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان، ۳۰.۱ درصد از جمعیت دانش آموزی چاق هستند،۶ درصد لاغر و خیلی لاغر به شمار می‌روند و ۵۸.۹ درصد نیز وزن طبیعی دارند.

او افزود: طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم برگرفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از ۱۵ شهریور امسال به اداره‌های کل آموزش و پرورش استان‌ها با هدف آگاهی بخشی برای کنترل و مدیریت وزن دانش آموزان ابلاغ شد.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اطلاعات قد و وزن ۱۳ میلیون و ۲۹۰ هزار و۷۲۰ دانش آموز معادل ۹۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور در قالب طرح ملی کنترل وزن و چاقی در سامانه سناد ثبت شده‌است.


بیشتر بخوانید


جعفری گفت: دانش‌آموزان استان‌های گیلان، مازندران و تهران دارای اضافه وزن و چاقی بالای ۴۰ درصد هستند و سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان شمالی از جمله استان‌هایی هستند که دانش آموزان آن‌ها در ردیف لاغر و خیلی لاغر قرار دارند و استان چهار محال و بختیاری نیز در این شاخص عادی است.

او ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا امروز کم تحرکی دانش‌آموزان، ریزه خواری‌ها، تغذیه ناسالم افزایش یافته است و شادی مدرسه جای خود را به فضای محدود خانه داده و همه این عوامل منجر به افزایش چاقی در بین دانش آموزان شده‌است.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی عنوان کرد: درس تربیت بدنی در شرایط کرونایی فراموش نشد و در شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) کانال تربیت بدنی راه‌اندازی شد و در این کانال کانون‌های ورزشی در هشت رشته در سه سطح مبتدی، نیمه پیشرفته و پیشرفته آماده و به ترتیب جلسه‌ها بارگذاری می‌شود.

جعفری افزود: تلاش می‌شود با اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان از سبک زندگی کم تحرک به سبک زندگی پرتحرک و از تغذیه ناسالم به تغذیه سالم کوچ دهیم تا در آینده نسلی سالم و پویا داشته باشیم.

او با بیان اینکه اختتامیه طرح ملی کوچ در اواخر فروردین و اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، گفت: دانش‌آموزانی که کنترل وزن انجام داده‌اند همزمان با روز درختکاری با همکاری منابع طبیعی نهالی را به نام خودشان می‌کارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.