آمریکا: حملات سایبری اخیر ۱۰۹ نهاد فدرال و خصوصی را هدف قرار داد

مشاور امنیت سایبری آمریکا، حملات سایبری اخیر به نهادهای فدرال و خصوصی این کشور را گسترده توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، مشاور امور امنیت سایبری آمریکا حملات سایبری اخیر به شرکت ها و نهادهای فدرال این کشور را گسترده اعلام کرد.

«آنه نئوبرگر» مشاور امنیت سایبری در شورای امنیت ملی آمریکا گفت: حملات سایبری اخیر ۱۰۰ شرکت خصوصی را هدف قرار داد که تحقیقات در مورد آن ادامه داد.

وی افزود: این حملات برای مدتی ادامه داشته و اکنون برای رسیدن به جزئیات آن نیازمند زمان هستیم.

این مقام آمریکایی مدعی شد: حملات سایبری علیه شرکت سولار ویندز تنها حمله‌ای نیست که احتمالا روسیه در پس آن قرار دارد.

نئوبرگر در پایان توضیح داد: حملاتی که به این شرکت انجام شده، ۹ مؤسسه فدرال را در برگرفته است.

چندی پیش روزنامه وال استریت ژورنال از هک شدن سامانه پرونده‌های دادگاه‌های فدرال آمریکا در جریان حملات سایبری علیه نهادهای حساس آمریکا از جمله وزارت خزانه‌داری، وزارت امنیت داخلی و مراکز هسته‌ای این کشور خبر داد.

رویترز، به نقل از وال استریت ژورنال اعلام کرد عوامل عملیات هکری گسترده علیه شرکت سولار ویندز به احتمال زیاد به سامانه پرونده‌های دادگاه‌های فدرال آمریکا دسترسی یافته اند.

همچنین همزمان با هرج و مرج در واشنگتن‌دی‌سی، پایتخت آمریکا و هجوم طرفداران ترامپ به کنگره، وزارت دادگستری آمریکا نیز هک شد.

وزارت دادگستری آمریکا با صدور بیانیه‌ای در این باره مدعی شد: این وزارتخانه تحت حمله هکر‌ها قرار گرفته است. این حملات سایبری به احتمال زیاد از سوی روسیه انجام می‌شود.

پنجشنبه ۲۷ آذرماه شرکت مایکروسافت اعلام کرد که نرم‌افزار‌های ضدویروس شرکت آمریکایی سولار ویندز ده‌ها نفوذ را در سامانه‌های خود ثبت کرده‌اند.

بنا به گزارش رسانه‌های آمریکا، یکشنبه ۲۳ آذرماه یک گروه هکری حملات سایبری گسترده‌ای را با پشتیبانی یک قدرت خارجی به نهاد‌های آمریکایی صورت داده و داده‌های چندین سازمان دولتی را به سرقت برده‌اند. گفته می‌شود ده‌ها حمله سایبری علیه نهاد‌های حساس آمریکا ازجمله وزارت خزانه‌داری، وزارت امنیت داخلی و مراکز هسته‌ای این کشور انجام شده که مقامات آمریکا را به‌شدت نگران کرده و احتمالا در این حملات اطلاعات بسیار مهمی به سرقت رفته است.

منابع امنیتی آمریکا، دولت روسیه را پشت این حملات هکر‌ها معرفی کرده اند. با این حال، مسکو بار‌ها دخالت این کشور در حملات سایبری در ایالات متحده را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار