ضرورت کارآمدی ستاد‌های اقتصادی، برای جهش تولید

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: کارآمدی ستاد‌های اقتصادی، لازمه اصلی برای جهش تولید است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید شهرستان بافت گفت: همواره باید توجه داشت که کشور ما امروز بر اساس فرمان و حکم حکومتی و شرعی امام مسلمین به جهش و رونق اقتصادی نیاز دارد و این کار باید با همت و اراده مدیران و فرماندهان اقتصادی محقق شود و مدیران حوزه‌های مختلف باید مجوز‌های لازم برای سرمایه گذران را در چارچوب قانون و در سریع‌ترین زمان ممکن صادر کنند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با تاکید بر پشتیبانی موثر مدیران اجرایی و قضایی گفت: ایجاد حرکت و تحول اقتصادی موجب ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران خواهد شد.

موحد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهرستان بافت ظرفیت‌های بسیار زیادی برای جلب سرمایه گذاری دارد، تصریح کرد: این شهرستان، مهد مردان بزرگی، چون سردار سلیمانی است و با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی، فرهنگ بالای مردم منطقه و ظرفیت‌های اقلیمی آن می‌توان افق‌های جدیدی را با حضور سرمایه گذاران در این منطقه ایجاد کرد.

او بیان داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت، استانداری کرمان و شورای هماهنگی بانک‌های استان نیز حمایت سرمایه گذاران و جذب سرمایه گذاری را در اولویت کاری خود قرار داده اند تا تحول اقتصادی مورد انتظار در این منطقه ایجاد شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان تأکید کرد: لازم است مدیران شهرستانی با فعال سازی پنجره واحد سرمایه گذاری زمینه لازم برای توسعه سرمایه گذاری در این منطقه را فراهم کنند.

موحد با اشاره به اینکه جلسات اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی به صورت مستمر در مرکز استان کرمان برگزار می‌شود و مشکلات بسیاری از واحد‌های تولیدی و صنعتی در این جلسات رفع می‌شود، گفت: پشتیبانی مالی، اجرایی، قضایی و تقنینی برای توسعه سرمایه گذاری‌ها در استان و شهرستان بافت محقق شده است.

او افزود: حمایت‌های قضایی از سرمایه گذاری ضمن رفع مشکلات بسیاری از واحد‌های تولیدی، تقدیر و رضایت از قوه قضاییه را به دنبال داشته است.

موحد تصریح کرد: در نشست اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید شهرستان بافت مقرر شد کارگروهی با مسئولیت مدیر اقتصاد مقاومتی گل گهر و با حضور رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، مدیرکل صمت استان و فرماندار بافت برای تدوین برنامه اجرایی توسعه اقتصادی این شهرستان تشکیل شده و برنامه اجرایی خود را تا دو ماه آینده ارائه دهند.

ایجاد پتروشیمی‌های کرمان و بافت موتور محرکه توسعه استان خواهد بود

مهدی حسینی نژاد مدیرکل صمت استان کرمان نیز در این نشست گفت: پتروشیمی‌های کرمان و بافت می‌تواند موتور محرکه بزرگی برای استان کرمان باشد.

او افزود: به دلیل سرمایه گذاری‌های کلان انجام شده در زنجیره مواد معدنی در استان کرمان طی دو سال آینده، این استان به استانی صنعتی در کشور تبدیل خواهد شد.

حسینی نژاد تصریح کرد: مجموعه فولاد بافت مجوز لازم برای احداث واحد تولید ۲.۵ میلیون تن گندله و ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی را از شورای اقتصاد گرفته است و بحث‌های زیربنایی آن را در دست انجام دارد.

از فعالیت‌های توسعه‌ای در بافت حمایت می‌کنیم

حجت الاسلام محمد محمدزاده امام جمعه شهرستان بافت هم گفت: علم دوستی، قانون مداری و با محبت بودن از ویژگی‌های مردم این شهرستان است.

او با اشاره به اینکه شهرستان بافت به تناسب ظرفیت‌های خود، درحوزه اقتصادی رشد نداشته است، افزود: انتظار می‌رود با توسعه کار‌های تولیدی در این شهرستان، مشکلات اقتصادی این منطقه رفع شود.

حجت الاسلام محمدزاده تولید را یکی از مسائل مهم در حوزه اقتصادی برشمرد و تأکید کرد: لازم است که سرمایه‌های موجود در مسیر تولید به کار گرفته شود و مسئولان نیز باید تلاش کنند که موانع موجود در مسیر تولیدکنندگان و سرمایه گذران برداشته شود.

او تصریح کرد: ایجاد شغل از ضرورت‌هایی است که در کشور ما در اولویت قرار دارد و در شهرستان بافت از هر گونه اقدام در زمینه توسعه فعالیت‌های تولیدی حمایت می‌کنیم.

فرصت‌های توسعه سرمایه گذاری در بافت فراهم است

مجید زنداقطاعی فرماندار شهرستان بافت نیز گفت: این شهرستان، شهری امن، سالم و بکر است و این موضوعات فرصتی را فراهم کرده که سرمایه گذاری‌های بیشتری در این شهرستان جلب شود.

او افزود: مدیران شهرستان بافت آماده حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران هستند.

زنداقطاعی تصریح کرد: شهرستان بافت در حوزه مشاغل خانگی، پتروشیمی و فروآلیاژ‌ها فرصت‌های بسیار خوبی برای جلب سرمایه گذاری دارد.

تشکیلات قضایی استان کرمان به صورت حرفه‌ای در حوزه اقتصادی اقدام می‌کند

ایمان عتیقی مدیرعامل مجموعه صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان هم در این نشست با اشاره به اینکه تشکیلات قضایی استان کرمان به صورت حرفه‌ای در حوزه اقتصادی اقدام می‌کند، گفت: اگر ساختار قضایی استان کرمان، ساختاری حرفه‌ای در حوزه سرمایه گذاری نبود سرمایه گذار رغبتی به سرمایه گذاری در این استان نداشت.

او در نشست اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید شهرستان بافت افزود: جلب سرمایه گذاری در استان کرمان به دلیل به توانمندی و حرفه‌ای بودن مدیران این استان است؛ زیرا بسیاری از استان‌های کشور با وجود معادن بسیار غنی، در جلب سرمایه گذاری موفقیت چندانی نداشته اند.

عتیقی با اشاره به اینکه در سطح کشوری کرمانی‌ها به اقتصادی بودن شهره هستند، تصریح کرد: کمک‌های دستگاه قضایی از حوزه اقتصادی قابل تقدیر است.

او با معرفی آقای آرش به عنوان مدیر اقتصاد مقاومتی گل گهر، گفت: با وجود وی تلاش می‌شود در حوزه اقتصاد مقاومتی و توسعه اشتغال گام‌های بزرگی برداشته شود.

عتیقی تصریح کرد: مجموعه صنعتی و معدنی گل گهر به منظور توسعه رونق اقتصادی، تاکید بر استفاده از کالا‌های استانی دارد تا به توسعه اقتصادی استان کمک کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار