ارسال ۴۰۰ دستگاه چادر امدادی و مسافرتی از جمعیت هلال احمر فارس به منطقه سی سخت

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس از ارسال ۴۰۰ دستگاه چادر امدادی و مسافرتی به منطقه زلزله زده سی سخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین درویشی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس در نشست خبری گفت: در پی وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد، جمعیت فارس ۴۰۰ دستگاه چادر امدادی و مسافرتی به این منطقه ارسال کرد.

او افزود: خودرو ارتباطات جمعیت هلال احمر استان فارس نیز جهت پوشش ارتباطی به منطقه زلزله زده سی سخت اعزام شده است.

درویشی گفت: ۵۰۰ دستگاه چادر امدادی و مسافرتی دیگر و همچنین سه هزار و ۵۰۰ کیلو نایلون در حال بارگیری و آماده ارسال به منطقه است.

محمد حسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر هم در خصوص پیرامون زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در استان کهگیلویه و بویراحمد (منطقه سی سخت)، اظهار داشت: از زمان وقوع حادثه تا ساعت ۴ صبح بامداد نیرو‌های هلال احمر در تاریکی شب عملیات سنگینی را انجام دادند و طبق ارزیابی نیرو‌های اعزامی به محل حادثه، ۱۲۱ روستا در گیر حادثه و زلزله شدند.

او، خانه‌های هلال در مناطق روستایی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این خانه‌ها آموزش‌های امدادی انجام می‌شود و در حوادث روستا‌ها آخرین مناطقی هستند که به آنجا امدادرسانی می‌شود و اگر آموزش به روستاییان داده شود میزان خسارت‌ها کاهش می‌یابد و سرعت عملیات امدادگران و رسیدگی بیشتر انجام می‌شود.

قوسیان ادامه داد: خوشبختانه در حادثه شب گذشته تاکنون تلفاتی نداشته ایم و در استان اصفهان به دلیل فرار شهروندان در ۵ روستا تعداد ۲۶ نفر مصدوم و در استان کهکیلویه و بویر احمددتعداد ۴۴ نفر مجروح شدند که همگی آن‌ها به صورت سرپایی درمان شدند.

او با بیان اینکه ۶ استان در آماده باش کامل قرار دارند، عنوان کرد: تخریب‌ها عمدتا دیوار و ریزش سقف کمتر بوده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: تخریب بنا‌ها در شهرستان سی سخت و روستا‌های اطراف بین ۲۰ تا ۴۰ درصد برآورد شده است و برای اسکان اضطراری هموطنان متاثر از زمین لرزه علاوه بر تجهیزات امدادی موجود در استان در همان ساعات اولیه ۲ اردوگاه برپا شد، اما مراجعه‌ای برای اسکان نداشتیم.

قوسیان با اشاره به معین بودن استان فارس، تصریح کرد: صبح امروز دو کامیون چادر به محل حادثه ارسال و خودروی ارتباطات برای پوشش خبری به منطقه سی سخت اعزام و مستقر شده است. همچنین در حال بارگیری ۵۰۰ چادر و نایلون هستیم.

او اظهار کرد: نیرو‌های امدادی هلال احمر استان‌های خوزستان، فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

قوسیان از بهره برداری از ۳ انبار امدادی در شهرستان‌های فارس و افتتاح یک پایگاه امدادی خبر داد و بیان کرد: روز گذشته انبار امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان مُهر با زیربنای ۷۲۰ متر مربع و با اعتباری افزون بر دو میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی افتتاح شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: این مجموعه پشتیبان منطقه صنعتی عسلویه استان بوشهر است و در آینده نزدیک تجهیز خواهد شد و به عنوان یک انبار پشتیبان در منطقه جنوب استان فارس مورداستفاده عملیاتی قرار خواهد گرفت.

او تصریح کرد: همچنین به صورت همزمان ۱۳۵ خانه هلال و مرکز جامع توانبخشی و درمانگاه هلال احمر فارس با زیربنای ۲۲۰۰ متر مربع به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: هلال احمر ، زمین لرزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.