رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

اصلاح قانون اتاق بازرگانی در کمیسیون اقتصادی مجلس/ اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده

پور ابراهیمی گفت: اصلاح قانون اتاق بازرگانی در مجلس مصوب شد که با هماهنگی دولت، ظرفیت‌های بخش خصوصی در زمینه اقدامات صادراتی را تنظیم می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان که در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد، گفت: تراز تجاری ۲.۵ میلیارد دلار، منفی است؛ بنابراین باید تلاشمان بازگشت به شرایط گذشته باشد.

او افزود: در دوران بسیار سختی اقتصاد کشور را اداره می‌کنیم؛ اما مسیر حرکت با وجود تمامی هزینه‌ها استمرار دارد.

پورابراهیمی گفت: روز‌های دشواری در سال ۹۶ و ۹۷ داشتیم و هجمه‌های سنگینی که آمریکایی‌ها به راه انداختند و به صورت رسمی اعلام کردند که در این سال پایان نظام جمهوری اسلامی است و جشن کریسمس را در ایران می‌گیریم.

او افزود: آمریکایی‌ها نسبت به اقتدار نظام جمهوری اسلامی جسارت کردند و با وجود همه کارشکنی‌ها و اقدامات خصمانه برخی کشور‌ها، خوشبختانه مسیر حرکت  در ایران همچنان استمرار دارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با وجود تمام اقدامات خصمانه دشمن، حجم تجارت، واردات و صادرات ما متوقف نشد و پیش بینی می‌شود که سال آینده روند توسعه در کنار یک دولت توانمند مسیر اقتصاد را مطلوب‌تر کند.

او تصریح کرد: اصلاح قانون اتاق بازرگانی، پس از چند دهه در کمیسیون اقتصادی مجلس مصوب شد و در این زمینه با هماهنگی دولت، ظرفیت‌های بخش خصوصی در زمینه اقدامات صادراتی را تنظیم می‌کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد تجارت ما با ۱۲ کشور اصلی است که این امر مناسب نیست و در ۸ کشور تکلیف رایزن بازرگانی مشخص نشده است و وزیر صمت از فعال نبودن رایزنان ما گلایه داشت؛ زیرا دیپلماسی باید در خدمت بازرگانی باشد که این فرآیند می‌تواند خلا اقتصادی موجود را جبران کند.

او  با اشاره به اینکه باید رایزنان بازرگانی از توانمندی و حمایت برخوردار باشند و  تاجر ما در خارج از کشور بداند باید به چه کسی متوصل شود؛ گفت: در ۲ موضوع با اتاق بازرگانی و صمت توافق کردیم و آمادگی داریم در کمیسیون اقتصادی اعلام آمادگی کنیم تمام اقدامات مورد نیاز در توسعه ظرفیت بازرگانی را در اصلاح قانون اتاق بازرگانی قرار دهیم.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برنامه هفتم توسعه و برنامه بودجه‌ای باید توجه به رویکرد صادرات محور باشد و در این زمینه تا پایان اسفندماه، ۷ رایزن بازرگانی کار خور را آغاز می‌کنند.

او گفت: فعالیت وزارت امور خارجه در استان کرمان از سال ۹۵، امکان ورود اتباع خارجی را عملیاتی کرده است. 

پور ابراهیمی ادامه داد: انتظار ما از اتاق بازرگانی این است که زیرساختی را که فراهم شده و در آن کرمان قطب صادرات کشور است، دنبال کند که لازمه تحقق آن این است که مسیر توسعه صادرات را تمام بخش‌ها به صورت همزمان جلو ببرند.

او  با بیان اینکه امروز کنستانتره و فولاد با ظرفیت یک و ۲ میلیون تن بهره برداری می‌شود، گفت: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تقریبا تمام شده است و پس از تکمیل لایحه بودجه تا پایان سال، اصلاحیه قانون مالیات نیز در صحن علنی قرائت می‌شود که در آن موضوع اصلی، حمایت از فعالان اقتصادی است. 

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار