استان اردبیل در تولید ۱۲ محصولات کشاورزی رتبه زیر هفت کشوری دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این استان در تولید ۱۲ محصول کشاورزی مهم رتبه زیر هفت کشوری را دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خلیل نیکشاد ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این استان در تولید عسل، گندم، گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ نطفه دار، کلزا، پنبه، سیب‌زمینی، عدس، بادام زمینی، سیر، ذرت، چغندر قند و سویا حایز رتبه زیر هفت در سطح کشور است.

او افزود: استان اردبیل به عنوان قطب تولیدات کشاورزی کشور کمی بیش از یک درصد اراضی کشاورزی کشور را در اختیار دارد اما در این مساحت کم، بالغ بر چهار درصد محصولات کشاورزی کشور تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال در سی و پنجمین دوره تجلیل از کشاورزان نمونه، ۵۵ فعال و تولید کننده برتر بخش کشاورزی استان اردبیل مورد تجلیل قرار گرفتند که سه نفر از آنها حائز رتبه ملی و کشوری بوده و ۵۲ نفر نیز برگزیده استانی بودند.

او افزود: سه نفر از این کشاورزان به عنوان تولیدکنندگان برتر کشوری بودند که چند روز پیش طی مراسمی مجازی و به شکل ویدئوکنفرانس و با حضور وزیر جهاد کشاورزی همراه با برگزیدگان سایر مناطق کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

اردبیل در تولید بسیاری از ارقام و محصولات کشاورزی از جمله رتبه اول تولید عدس، رتبه اول تولید کلزا، رتبه دوم تولید سیب زمینی، رتبه سوم تولید عسل، رتبه پنجم تولید چغندر قند، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.