معاون وزیر صنعت:

کالاهای اساسی نوروز و رمضان در کشور ذخیره‌سازی شده است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کالاهای اساسی مورد نیاز به اندازه کافی برای عید نوروز و رمضان در کشور ذخیره سازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس تابش معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حاشیه بازدید از بازار مصلی در مشهد گفت: پرتقال و سیب مورد نیاز مردم در شب عید تامین و سهم استان‌ها از این بخش مشخص شده و در انتظار مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور برای توزیع این میوه در استان‌ها هستیم.

او افزود: تمهیدات لازم برای تامین شکر حوزه خانوار نیز اندیشیده شده و مشکلی برای تامین آن نیست لذا هر کیلو شکر بسته بندی شده سهم خانوار به قیمت مصوب هشت هزار و ۷۰۰ تومان و هر کیلو قند بسته بندی شده به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان باید تحویل مردم شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر وجود روغن کافی در خراسان رضوی ادامه داد: ۳۰۰ تن انباشت روغن در انبار برخی نمایندگی‌های استان وجود داشته و گلایه نمایندگی‌ها در مورد توزیع این میزان روغن این بوده که شبکه توزیع خراسان رضوی توان جذب این میزان روغن را ندارد.

تابش بیان کرد: به همین منظور با مسئولان اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه صحبت شد که فرآیند جذب روغن در شبکه توزیع سرعت گیرد یا در صورت لزوم، شبکه توزیع جدیدی تعریف شود تا بتوان از تجمیع کالا‌ها در انبار‌ها کاست.

او تصریح کرد: انباردار تعهد دارد که به سرعت موجودی انبار را در سامانه فروش اعلام کند لذا با تمهیدات اندیشیده شده از سوی اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه در مشهد، به سرعت سامانه‌ها بررسی می‌شود تا روغن موجود در انبار نمایندگی‌ها به سرعت جذب شبکه توزیع شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از نعمات شیوع کرونا را توسعه فروشگاه‌های مجازی و اینترنتی در کشور برشمرد و تاکید کرد: ساختارمند کردن این فروشگاه‌ها در وزارتخانه در حال پیگیری است تا با شاخص‌های تعریف شده برای آنها، بتوانند به عنوان یک شبکه توزیع قابل اعتماد و قابل رصد در کشور عمل کنند.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.