جدیدترین مریخ نورد ناسا در جستجوی نشانه‌های زندگی در فضا

جدیدترین مریخ نورد ناسا با نام «پرسورنس» برای کاوش نشانه‌هایی از زندگی به همراه اولین هلی کوپتر فضایی به مریخ رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مریخ نورد ناسا به نام Mars Perseverance به معنی استقامت، بیش از یک دهه ساخت آن به طول انجامیده و وزنی بیش از یک تن دارد، هنگامی که به سیاره سرخ برخورد کند با محموله‌های ارزشمند زیادی وارد آن خواهد شد. در میان این فناوری کاملاً جدید، یک هواپیمای بدون سرنشین وجود دارد که قرار است اولین هواپیمایی باشد که به سیاره دیگری پرواز می کند: هلی‌کوپتر Ingenuity به معنی «نبوغ».

پرواز نبوغ یک پرواز آزمایشی است  و این برای اولین بار است که پرواز به سیاره دیگری آزمایش می‌شود اما بدون شک موفقیت آن، زمینه را برای کاوش بلند پروازانه در سیاره سرخ هموار خواهد کرد . هاوارد گریپ ، خلبان ارشد هوانورد نبوغ در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) در بیانیه ای گفت: «برادران رایت نشان دادند که پرواز در جو زمین با استفاده از هواپیمای آزمایشی امکان پذیر است .با "نبوغ" ، ما در تلاشیم که همین کار را برای مریخ انجام دهیم.»

ارسال هلی کوپتر به مریخ

نبوغ بزرگترین وسیله نقلیه ارسال شده به فضا

نبوغ،  ماموریتی جدا از مریخ نورد دارد و هرچند در حال حاضر در داخل مریخ نورد Perseverance (استقامت) قرار گرفته  اما بعد از برخورد با مریخ، آن دو از هم جدا خواهند شد. ناسا اعلام کرده است کاوشگر مریخ ۲۰۲۰ پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین رباتی خواهد بود که تاکنون به اعماق فضا ارسال شده است. بزرگترین وسیله نقلیه‌ای که به مریخ ارسال شده، هفته جاری روی سیاره فرود می‌آید و مأموریتی ۲ ساله را برای جستجوی نشانه‌های زندگی و آماده سازی سفر فضانوردان آغاز می‌کند.

ارسال هلی کوپتر به مریخ

مت والاس ، معاون مدیر پروژه مریخ 2020 در JPL ، در یک کنفرانس خبری گفت: «مریخ نورد «استقامت» بیش از بیست دوربین را حمل می کند و هلی‌کوپتر نبوغ دارای دو دوربین مخصوص به خود است. ما در اینجا روی زمین می‌توانیم از ابتدا تا انتهای سفر آن‌ها را از طریق این دوربین‌ها مشاهده کنیم.»

او همچنین بیان کرد: «ابتکار ساخت و ارسال هلی‌کوپتر به مریخ یک کار پرخطر و همچنین پرفایده است. این چیزی است که ما آن را امتحان نکرده‌ایم و همیشه احتمال وجود یک مشکل در چنین مواقعی وجود دارد. اما دقیقا به همین دلیل است که ما چیزی را آزمایش می‌کنیم و در صورت بروز حادثه از آن درس می آموزیم.»

ارسال هلی کوپتر به مریخ

روپانی نوشت: «نبوغ و درخشش افرادی که سخت تلاش می‌کنند تا از چالش‌های سفرهای بین سیاره‌ای عبور کنند، همه ما را قادر می‌سازد که شگفتی‌های اکتشافات فضایی را تجربه کنیم.نبوغ همان چیزی است که به مردم اجازه می‌دهد کارهای شگفت انگیز را انجام دهند.»

بیست و هشت هزار دانش آموز در سراسر ایالات متحده مقاله هایی ارائه داده و اسامی را برای جدیدترین مریخ نورد ناسا ​​پیشنهاد داده‌اند. سرانجام پیشنهاد الكساندر ماتر كلاس هفتم كلاس هفتگی ویرجینیا ، انتخاب شد و این مریخ نورد، Perseverance به معنی استقامت نام گرفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار