فضاپیمای باری روسیه در مدار قرار گرفت

یک کشتی باری جدید روسی به نام 77 Progress یکشنبه شب برای تحویل بار به هفت خدمه ایستگاه فضایی بین المللی به مدار زمین پرتاب شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آژانس فضایی روسیه Roscosmos در ساعت ۱۱:۴۵ بعدازظهر کشتی باری Progress MS-16، موسوم به Progress 77 را با موشک سایوز از سایت ۳۱ کاسمودروم بایکونور در قزاقستان آغاز کرد که روز سه شنبه به ایستگاه فضایی می‌رسد.

این فضاپیما تقریباً حامل ۵۴۲۴ پوند بار است. ۲۴۶۰ کیلوگرم بار و لوازم برای خدمه‌ای که در حال حاضر در ایستگاه فضایی هستند در این کشتی وجود دارند. این موارد شامل ۳.۰۸۶ پوند معادل ۱۴۰۰ کیلوگرم تجهیزات خدمه مانند غذا و لباس، همراه با تأمین آب شیرین، گاز نیتروژن و پیشرانه برای سیستم پیشرانه ماژول سرویس Zvezda ایستگاه است.

فضاپیمای باری روسیه در مدار قرار گرفت

پس از جدایی، فضاپیمای Progress باید آرایه‌های خورشیدی و آنتن‌های ناوبری خود را باز کند. سپس خود را با ایستگاه فضایی همسو می‌کند و برای لنگر انداختن با ماژول پیرس ساخت روسیه سه شنبه (۱۶ فوریه) در ساعت ۱:۲۰ بامداد به وقت  EST آماده می‌شود.


بیشتر بخوانید


ماژول Pirs یک درگاه اتصال روی ماژول خدمات Zvezda است که به عنوان یک قفل هوا برای اعضای خدمه ایستگاه استفاده می‌شود، قرار است هنگامی که فضاپیمای Progress 77 در ماه ژوئیه ماموریت خود را به پایان برساند، پیرس برداشته شود.

فضاپیمای 77 Progress یک فضاپیمای باری بدون سرنشین است که شباهت زیادی به همتای خود، فضاپیمای سایوز دارد که برای انتقال فضانوردان از و به ایستگاه فضایی استفاده می‌شود. تفاوت اصلی در این است که Progress برای تحویل محموله استفاده می‌شود و دربرگشت دوباره به زمین می‌سوزد، در حالی که سایوز دوباره به زمین خواهد نشست.

فضاپیمای باری روسیه در مدار قرار گرفت

فضاپیمای باری روسیه در مدار قرار گرفت

گفتنی است، روسیه فضاپیمای Progress 75 را با که نزدیک به ۳ تن (۲.۷ متریک تن) پیشرانه، مواد غذایی و سایر وسایل بسته بندی شده در تاریخ ۲۴ آوریل سال ۲۰۲۰ از همین ایستگاه فضایی به فضا پرتاب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار