اثبات ناکامی سامانه‌های پدافند هوایی آمریکا

حمله موشکی به پایگاه آمریکا در اقلیم کردستان عراق نشان داد سامانه‌های دفاع موشکی این کشور ناکارآمد است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی آسیا تایمز، موشک‌هایی که به پایگاه اربیل عراق اصابت کرد، ناکامی مجدد سامانه پدافند هوایی آمریکا را ثابت کرد.

بر این اساس، حمله به پایگاه نظامی آمریکا در اربیل در اقلیم کردستان عراق بار دیگر نشان می‌دهد که سیستم دفاعی آمریکا در برابر حملات موشکی ناکارآمد است.

اربیل توسط یک سامانه دفاع هوایی پاتریوت آمریکا محافظت می‌شود. همچنین در آنجا یک سامانه سلاح آتش سریع سی رم برای محافظت از پاتریوت وجود دارد. هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد هیچ یک از این سامانه‌ها هنگام اصابت تعدادی موشک به پایگاه و فرودگاه فعال شده اند یا نه.

آمریکا و عراق می‌گویند برآورد‌ها حاکی از اصابت ۱۴ موشک به فرودگاه و پایگاه آمریکا است، اما گفته می‌شود گروه مسئول این حملات می‌گوید ۲۲ موشک شلیک شده است. آوریل گذشته وزارت دفاع آمریکا تأیید کرد دو سامانه پاتریوت را در عراق، یکی در پایگاه هوایی «عین الاسد» و دیگری در پایگاه نظامی «اربیل» مستقر کرده است.

در حالی که اربیل به عنوان «منطقه به خوبی دفاع شده» توصیف شده است، اما تاکنون اشاره‌ای به تلاش برای ساقط کردن موشک‌های شلیک شده، نشده است.

گفتنی است نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در چند پایگاه در مناطق مختلف عراق مستقرند که بزرگترین پایگاه آن‌ها «عین الاسد» در استان الانبار واقع در غرب این کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار