واکنش وزارت خارجه عراق به حمله اربیل

وزارت خارجه عراق به حادثه حمله راکتی به فرودگاه بین‌المللی اربیل واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، وزارت خارجه عراق به حملات راکتی به فرودگاه اربیل و اطراف آن واکنش نشان داد.

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما عملیات تروریستی را که در فرودگاه اربیل و پایگاه‌های نزدیک به آن از کنسولگری‌های دیپلماتیک در تاریخ دوشنبه ۱۵ فوریه ۲۰۲۱ به وقوع پیوست را محکوم کرده و تأکید می‌کنیم دولت عراق تمامی راه‌ها را برای مبارزه با بقایای تروریسم و به هر شکلی که هست و تحت هر نامی به کار خواهد بست. دولت به ادامه جنگ علیه این گروه‌ها مصمم است.
وزارت خارجه عراق همچنین از همبستگی بین المللی با دولت عراق در این حادثه سخن گفت و اعلام کرد: تحقیقات از سوی کمیته‌ای مشترک از طرف‌های امنیتی فدرال و دولت مستقر در کردستان عراق ادامه دارد.

وزارت خارجه عراق همچنین اعلام کرد: دولت اقدامات مناسب را برای مؤاخذه مرتکبان این اقدامات و تحویل آن‌ها به عدالت به اجرا در خواهد آورد.

پیشتر نیز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به حادثه روز گذشته در اربیل گفته بود: ما خواهان این هستیم که مشخص شود تا چه اتفاقی در اربیل اتفاده و ما برای خود حق پاسخگویی در مکان و زمانی که آن را انتخاب خواهیم کرد، محفوظ می‌داریم.

او همچنین اعلام کرد: ما در مراحل اولیه تحقیقات در خصوص آنچه در اربیل اتفاق افتاد، هستیم.

شب گذشته چند فروند راکت به نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل در منطقه کردستان عراق اصابت کرد که در پی آن خیابان‌های اصلی منتهی به این فرودگاه مسدود شد. سخنگوی ائتلاف آمریکایی در عراق اعلام کرده است در جریان حمله راکتی به اربیل، یک پیمانکار کشته، ۵ پیمانکار مجروح و یک نظامی آمریکایی نیز آسیب دیده است.

پایگاه خبری صابرین‌نیوز اعلام کرد که یک گروه عراقی تازه تأسیس موسوم به «سرایا اولیاء الدم» مسئولیت حمله راکتی به اربیل را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار