مدیر آبفای شوش:

انشعاب‌های غیرمجاز در شوش دستیابی به آب را مشکل می‌کنند

موسوی نسب انشعاب‌های غیرمجاز را عامل افت فشار آب عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۰ هزار انشعاب در این شهرستان شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید منتصر موسوی نسب مدیر آبفای شوش یکی از علل افت فشار آب در مناطق روستایی این شهرستان را وجود حدود ۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز عنوان کرد و گفت: وجود انشعاب‌های غیر مجاز آب در مناطق روستایی به علت نبود نظارت دقیق در این مناطق طی سال‌های گذشته است.

او با بیان اینکه با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی تلاش می‌شود انشعاب‌های غیرمجاز در قطر‌های مختلف و بعضا با قطر بالا در مناطق روستایی به اشتراک قانونی تبدیل شوند، افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده در مناطق روستایی سالیانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ انشعاب غیر مجاز اضافه می‌شود.

موسوی نسب مجموع مشترکان شبکه آب در مناطق روستایی شوش را ۱۴ هزار و ۵۰۰ اشتراک قانونی و مناطق شهری را ۳۱ هزار اشتراک عنوان کرد و بیان داشت: در فصل تابستان بعضی روستا‌ها در شبانه روز تنها چند ساعت آب دارند که عامل اصلی آن مصرف بالای آب ناشی از انشعاب‌های غیر مجاز در قطر‌های بالا است.

مدیر آبفای شوش با بیان اینکه در سال ۹۹ به دلیل شیوع کرونا مصرف آب در شهرستان افزایش یافت که با وارد مدار کردن چاه کنار گلزار مشکل کمبود آب شرب در منطقه کوی سلمان این شهر کاهش یافته است، اظهار کرد: آبفا اقدامات بسیاری در زمینه افزایش کیفیت و پایداری آب اجرایی کرده است.

او در تشریح عملکرد اداره آبفا در مناطق مختلف از جمله منطقه کوی زیتون، کوی رقیه (دوار)، خیابان عدالت و دیگر مناطق شهری و روستایی گفت: تجهیز و راه اندازی چاه آبرسانی کوی وهب و روستای دوسلق، بازسازی تابلو‌های برق تاسیسات آبرسانی بخش شاوور، تهیه و نصب ترانسفور برای راه اندازی ایستگاه پمپاژ تاسیسات خلیفه حیدر وجریه سیدموسی، سرویس و اورهال ترانسفورماتور‌های تاسیسات مجتمع شهید دانش و تاسیسات خلیفه حیدر را از دیگر اقدامات آبفای شهرستان شوش به شمار می‌روند.


بیشتر بخوانید


موسوی نسب با اشاره به اینکه طی امسال عملیات تعمیر و راه‌اندازی مجدد ۱۵ دستگاه الکتروپمپ فرسوده تاسیسات زیر پوشش همچنین ۲۵ دستگاه الکترو پمپ شناور و افقی جدید در تاسیسات آبرسانی شوش نصب و راه اندازی شد، تصریح کرد: ترمیم یک هزار و ۴۰۰ مورد شکستگی شبکه انتقال آب در شهر‌های شوش، شاوور، حر، الوان و فتح المبین به منظور جلوگیری از هدر رفت آب را دیگر اقدامات این اداره هستند.

این مقام مسئول افزود: در بخش فاضلاب نیز اقداماتی، چون لایروبی فاضلاب کلیه مناطق مسکن مهر کوی سلمان شامل؛ مناطق ۷ هکتاری، ۶ هکتاری، کوی اصناف، کوی نیرو و منازل آبفا انجام شد، همچنین اتصال سروصل خروجی شبکه فاضلاب مناطق کوی نیرو، کوی اصناف و منازل آبفا به خط جمع کننده، احداث وراه اندازی منهول موقت خط جمع کننده انتهای بلوارپردیس، واگذاری ۸٠٠ اشتراک فاضلاب در مسکن مهرکوی سلمان و تعویض و بازسازی انشعاب فاضلاب مشترکان از دیگر اقدامات بخش فاضلاب در شهر شوش محسوب می‌شوند.

او در خاتمه تخصیص اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی و آبرسانی در شهرستان شوش در سال آینده را ضروری دانست و از مشترکان شهری و روستایی خواست به منظور اجرای طرح‌های عمرانی و ارائه خدمات مطلوب نسبت به پرداخت به موقع قبض آب بها اقدام کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.