موافقت ساخت خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از بندرعباس به شیراز

استاندار فارس گفت: با موافقت وزیر نفت ساخت خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از مبدا بندرعباس به شیراز دستورات لازم در این زمینه ابلاغ شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، استاندار فارس گفت: تلاش‌های شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و پیگیری‌های مدیریت ارشد استان از طریق مقام عالی وزارت نفت سبب شد احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از مبدا بندرعباس به شیراز مورد موافقت قرار گیرد و دستورات لازم در این زمینه ابلاغ شود.

عنایت الله رحیمی بیان کرد: شرکت ملی فراورده‌های نفتی منطقه فارس با مصرف روزانه بیش از ۱۲ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی بنزین نفت گاز نفت سفید نفت کوره و انواع سوخت هوایی ۷ درصد مصرف فراورده‌های کشور را به خود اختصاص داده و از بزرگترین توزیع کنندگان سوخت کشور است.

استاندار فارس با اشاره به عدم برخورداری استان از خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی، افزود: ۴۰ درصد این نیاز‌ها از طریق پالایشگاه شیراز و مابقی از مبادی مختلفی همچون پالایشگاه‌های بندرعباس اصفهان و انبار‌های نفت ماشهر یزد سیرجان بوشهر از طریق ناوگان حمل و نقل نفتی تامین می‌شود.

او با بیان اینکه امنیت سوخت رسانی در سطح استان از سالیان گذشته مورد توجه قرار داشته است، افزود: این موضوع علاوه بر تحمیل هزینه‌هایی همچون تصادفات جاده‌ای و خطرات زیست محیطی ایجاد شده بر اثر تردد نفتکش‌ها فرایند سوخت رسانی را با مشکلات عدیده‌ای همراه کرده است.

استاندار فارس ادامه داد: تلاش‌های شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان و تاکیدات و پیگیری‌های مدیریت ارشد استان از طریق مقام عالی وزارت سبب شد احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از مبدا بندرعباس به شیراز مورد موافقت قرار گیرد و دستورات لازم در این زمینه ابلاغ شود.

رحیمی گفت: تحقق این مهم یکی از دستاورد‌های بزرگ در حوزه سوخت رسانی کشور و استان است که نقش موثر و راهبردی در تامین امنیت سوخت‌رسانی استان خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار