کاهش شدید ذخایر خون در استان کرمان

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: هم اکنون شاهد کاهش مراجعین برای اهدای خون و به تبع آن کاهش ذخایر خون در استان کرمان هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، روح الله میرزائی مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: با توجه به ایام پایانی سال و اینکه هر ساله، به دلیل مشغله‌های کاری در این ایام، کاهش مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان وجود دارد، گفت: در تعطیلات نوروزی نیز به دلیل تعطیلی و سفر‌هایی که ممکن است انجام شود (که امیدواریم در ایام کرونا این اتفاق نیفتد) با کاهش اهدای خون شدیدتری مواجه هستیم ضمن اینکه مصرف خون و فرآورده‌های خونی به دلیل انجام اعمال جراحی و همچنین متاسفانه حجم تصادفات در تعطیلات بیشتر است.

او افزود: در حال حاضر شاهد کاهش مراجعین برای اهدای خون و به تبع آن شاهد کاهش ذخایر خون استان کرمان هستیم و بحران کرونا مزید بر علت شده و کاهش اهدا شدیدتر است.

میرزائی تصریح کرد: هم اکنون با کاهش ذخایر خون استان مواجه هستیم و چنانچه مردم که همیشه به کمک نیازمندان به خون آمده اند، به فکر نیازمندان باشند و اهدای خون را جزو کار‌های ضروری و مهم دانسته و مراجعه کنند، این کاهش جبران می‌شود و نیازمندان به خون، دغدغه کمبود خون را نخواهند داشت.

او از همه هم استانی‌ها خواست: در این ایام با مراجعه به پایگاه‌های سراسر استان کرمان نسبت به اهدای خون اقدام کنند تا کاهش ذخایر استان، به ویژه در گروه خونی O جبران شود.

میرزائی افزود: در پایگاه‌های انتقال خون، دستورالعمل‌های بهداشتی کاملا رعایت می‌شود و وسایل معاینه ضدعفونی می‌شود و در صورتی که فردی کوچکترین علامت از هر بیماری داشته باشد، اجازه اهدای خون پیدا نمی‌کند لذا اهداکنندگان نگران ابتلا به کرونا در پایگاه‌ها نباشند.

او در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: از تمامی کسانی که بهبودیافته ویروس کرونا هستند و ۲۸ روز از بهبودی آن‌ها گذشته، درخواست داریم با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در استان، پلاسما اهدا کنند؛ زیرا ثابت شده در پلاسمای خون این افراد آنتی ویروس کرونا وجود دارد و با تزریق پلاسما به بیماران بستری کرونا، می‌توان به روند بهبودی این بیماران کمک کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
چرا؟
آخرین اخبار