متولی زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آغاز تولید برق از زباله در چند شهر کشور

مدیر عامل توانیر از آغاز تولید برق از زباله در چند شهر کشور خبر داد.

محمد حسین متولی زاده مدیر عامل شرکت توانیر در گفت‌وگو با خبرنگاراقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تولید برق از زباله در کشور گفت: یکی از کارهایی که می‌تواند به حفظ محیط زیست کمک کند و هیچ آسیبی به آن نرساند، تولید برق از زباله است.

او ادامه داد: در حال حاضر ۸۵ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های کشور است که ترکیبی از انواع نیروگاه‌ها بوده و در این میان جای دو نیروگاه زمین گرمایی و نیروگاه بر مبنای هیدروژن و پیل سوختی خالی است.

متولی زاده بیان کرد: خوشبختانه در کشورمان اقدامات لازم برای تولید برق از زباله در چندین شهر انجام شده به طوری که از زباله، برق تولید و به شبکه توزیع انتقال داده می‌شود که البته کار بسیار بزرگی است.

مدیر عامل شرکت توانیر بیان کرد: تولید زباله در شهرهای شمالی کشور بالا و دفع آن بسیار مشکل است و بنابراین تولید برق از زباله در مناطق شمالی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: نیروگاه هیدروژنی فناوری پیشرفته و کاربرد خاصی نسبت به سایر نیروگا‌ه‌ها دارند و با دو مشکل هزینه بالا و تامین هیدروژن مواجه هستند.

متولی زاده گفت: سرمایه گذاری در این خصوص بسیار بالا است و اگر شهرداری‌ها و یا افرادی علاقه‌مند به انجام این کار باشند ما از آنان حمایت می‌کنیم، چرا که باید بتوانیم هیدروژن را با استفاده از زباله و ترکیب بیوگاز زباله‌ها و سوخت‌هایی که ناشی از زباله هستند، تامین کنیم. 

او بیان کرد: امکان استفاده از فناوری‌های گازی‌ و پیل سوختی با استفاده از زباله‌های جامد شهری می‌تواند به تولید انرژی از زباله‌ها و حذف‌ آلاینده‌های حاصل از زباله‌های جامد شهری کمک کند و هزینه نیروگاه‌ها را نیز کاهش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار