دادگاهی در مسکو درباره ناوالنی تصمیم می‌گیرد

دادگاهی در مسکو قرار است امروز شنبه درباره منتقد دولت روسیه به جرم نقض شرایط مجازات تعلیقی به اتهام اختلاس، تصمیم‌گیری کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، الکسی ناوالنی، منتقد دولت مسکو، قرار است امروز شنبه مجددا به دادگاه مسکو برود تا درباره دو پرونده قضایی جداگانه و  دادخواست تجدید نظر در دادگاه، با دادستان روبرو شود.

دادگاه مسکو قرار است در مورد الکسی ناوالنی به جرم نقض شرایط مجازات تعلیقی به اتهام اختلاس، تصمیم بگیرد.

ناوالنی مخالف غربگرای کرملین، بیش از دو سال و نیم است که در محکومیت کیفری برای کلاهبرداری از یک شرکت فرانسوی لوازم آرایشی بهداشتی است.

همزمان، ناوالنی یک پرونده افترا را نیز در کارنامه خود دارد. او یک جانباز ۹۴ ساله جنگ جهانی دوم را فاسد و خائن خوانده بود و چند دادستان خواستار جریمه نقدی ۱۳ هزار دلاری برای او به دلیل توهین به این کهنه سرباز شدند. کمیته تحقیق روسیه این شخصیت مخالف دولت را به ارسال اطلاعات عمدی نادرست و بی اعتبار کردن شرافت این جانباز متهم کرد.

 دادگاه حقوق بشر اروپا در استراسبورگ نیز که از حامیان ناوالنی به شمار می آید، خواستار تجدیدنظر فوری در حکم دادگاه ناوالنی شد و اعلام کرد امتناع از آزادی ناوالنی به معنای نقض قوانین بین المللی است.

با این حال، وزیر دادگستری روسیه بلافاصله این حکم دادگاه اروپا را رد و آن  را یک مداخله آشکار و فاحش در فعالیت‌های دادگستری یک کشور مستقل دانست.

متحدان ناوالنی در اروپا معتقدند عدم پایبندی روسیه به این حکم می‌تواند منجر به اخراج مسکو از شورای اروپا شود و موجب تشدید بحران در روابط  بین روسیه و اروپا شود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار