صادرات ۱۸۰۰ تن کالا به افغانستان با فعالیت گمرک اسلام قلعه

مدیر بازارچه‌ مرزی دوغارون گفت: با فعالیت گمرک اسلام قلعه بعد از حادثه آتش سوزی اخیر و شروع انتقال کالاهای صادراتی فساد پذیر مثل میوه و سبزیجات ۱۸۰۰ تن کالا در روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه به افغانستان صادر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محسن جدی مدیر بازارچه مرزی دوغارون گفت: بازارچه مرزی دوغارون ایران  فاقد تشکیلاتی قرینه در نقطه مقابل مرزی خاک افغانستان است در جریان حادثه ۲۵ بهمن ماه گذشته آسیب ندید، امابه دلیل  وضعیت بحرانی آن سوی مرز و پیشگیری از گسترش آتش‌سوزی تشکیلات گمرکی کشور همسایه فعالیتش تا روز ۲۹ بهمن ماه متوقف شده بود.

او۱۰۰ درصد کالا‌های صادر شده را میوه، تره‌بار و مواد حساس فسادپذیر ذکر کرد و افزود: این میزان کالا با استفاده از ۵۲ دستگاه کامیون ترانزیت به گمرک اسلام قلعه افغانستان صادر شد.

مدیر بازارچه مرزی دوغارون فعالیت تجاری کنونی این کانون اقتصادی را عادی اعلام کرد و ادامه داد: هم‌ اکنون اولویت ترخیص کالا با کامیون‌هایی است که در پی آتش‌سوزی برای جلوگیری از آسیب وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده بودند تا پس از اجرای روال قانونی به افغانستان برگردند.


بیشتر بخوانید




بر اساس ارزیابی‌های اولیه مقامات محلی افغانستان، آتش‌سوزی وسیع عصر شنبه ۲۵ بهمن ماه در محدوده ۴۰ هکتاری تاسیسات گمرکی اسلام‌قلعه آن کشور واقع در نقطه مقابل گمرک مرزی دوغارون شهرستان تایباد در شرق خراسان رضوی، به نابودی صد‌ها دستگاه خودروی باربری مملو از انواع کالا‌های صادراتی و ده‌ها میلیون دلار خسارت انجامید.

تا پیش از فاجعه اسلام‌قلعه روزانه هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع خودرو‌های سنگین باربری هزاران تن کالای صادراتی و ترانزیتی را از طرق گذرگاه و گمرک مرزی دوغارون منتقل می‌کردند.

دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد واقع است. این شهرستان از سمت شرق و جنوب شرق با کشور افغانستان هم‌مرز است.

 

انتهای پیام// د.ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.