معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

هزینه‌های نگهداری و تعمیر شناور‌ها در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور کاهش یافت

آذرپیکان گفت: هزینه‌های نگهداری و تعمیر شناور‌های بندر چابهار چهار درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عباس آذرپیکان معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: هزینه‌های نگهداری و تعمیر شناور‌های بندر چابهار چهار درصد کاهش یافته و این کار تحقق دستاوردی دیگر در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است.

او گفت: بندر چابهار با برخورداری از مزایای بی‌شمار بندری و دریایی، به عنوان بندری مناسب و سودآور جهت سرمایه‌گذاری مورد توجه شرکت‌های ایرانی و خارجی قرار گرفته است.

او ادامه داد: با توجه به این مهم توسعه زیرساخت‌ها، کاهش هزینه‌های صاحبان کالا و تعمیر و نگهداری شناور‌ها مورد توجه جدی این اداره‌کل قرار گرفته است.

معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان فزود: با اقدام‌های انجام شده در همین راستا هزینه‌های فنی یدک کش‌ها، قایق‌ها و بارج‌های این اداره‌کل در ۲ سال گذشته نسبت به دوره مشابه قبل از آن نه تنها افزایشی نداشته بلکه با کاهش چهار درصدی همراه شده است.

او تغییر استراتژی بندر در تنظیم قرارداد‌ها و کاهش ریسک پیمانکاران، ارتقای نیروی انسانی و خودکفایی در انجام تعمیرات تخصصی، ارتقای مدیریت نت و بهره‌گیری از نرم افزار و سخت افزار لازم و استفاده از روش‌های نوین نگهداری و تعمیر را از دلایل تحقق این مهم برشمرد.

آذرپیکان ابراز امیدواری کرد که در سال آینده گام‌های موثری در حوزه هوشمندسازی مدیریت و راهبری نگهداری و تعمیر تجهیزات دریایی بندر برداشته شود و موفقیت‌های بزرگتری رقم بخورد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار