گردشگری و دامداری جزو پتانسیل‌های توسعه بخش رخ هستند

بخشدار رخ گفت: گردشگری و دامداری پتانسیل‌های پیشرفت و توسعه بخش رخ هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر صاحبی بخشدار رخ گفت: بخش رخ که معروف به دشت رخ است از جاذبه‌های گردشگری و نعمت‌های فراوان طبیعی خدادادی برخوردار است که متاسفانه تاکنون شناسایی و احیا نشده است.

او افزود: در مدیریت جدید بخشداری، این بخش با تکیه بر جاذبه‌های گردشگری از جمله منطقه نمونه گردشگری روستا‌های (نسر و سد زیبای آن، سر بالا، رودخانه، احمدآباد خزاعی، رباط میان‌دشت و مزار غنچی) و مناطق خوش آب و هوای ییلاقی این مکان‌ها در فصل بهار و تابستان و چندین روستای دیگر با همکاری دهیاری‌های بخش و مسئولین اداره میراث فرهنگی و گردشگری تربت حیدریه در آینده به نگین گردشگری منطقه رخ تبدیل خواهد شد.

بخشدار رخ ادامه داد: اجرای طرح مهاجرت معکوس از شهر به روستا و نیز افزایش درآمد خانوار‌های دشت رخ تربت حیدریه که بر محور کشاورزی پایدار است، به عنوان اولویت‌های مدیریت جدید این بخش برنامه ریزی شده و در دستور کار قرار گرفته است.

صاحبی بیان کرد: بخش رخ به عنوان قطب کشاورزی و توریستی شهرستان محسوب می‌شود و با وجود استقرار شهرک صنعتی، مجتمع فولاد و ... از قابلیت توسعه وشتاب بیشتری برخوردار و در آینده با تلاش و جدیت دست اندر کاران امور بویژه دهیاران و شورا‌ها امیدواریم به یک قطب صنعتی شهرستان تبدیل شودواین مهم همت و یک کار جهادی را می‌طلبد.

او تصریح کرد: توسعه صنعت گردشگری روستایی موجب ایجاد اشتغال و ماندگاری جمعیت می‌شود و نقش مهمی می‌تواند در شکوفایی اقتصاد منطقه ایفا کند.

بخشدار رخ تأکید کرد: احیاء و مرمت آثار تاریخی رخ نیز یکی از عوامل موثر در جذب گردشگر است و از این لحاظ طی دو سال اخیر برای احیای بنا‌های تاریخی و فرهنگی در برخی روستا‌ها با پیگیری مسوولان منطقه و شهرستان و اختصاص اعتبار، فعالیت‌هایی انجام گرفته است.

صاحبی اظهار کرد: سند توسعه شهرستان بر اساس توجه خاص به موضوع گردشگری تدوین شد که شامل مناطق روستایی نیز می‌شود و باید برای اجرایی شدن آن بیشتر تلاش کرد

انتهای پیام/ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.