فرماندار خور و بیابانک:

افراد توانمند در انتخابات شوراها وارد میدان شوند

فرماندار خور وبیابانک گفت: افرادی که در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا منتخب می شوند، پل ارتباطی ملت و دولت هستند و افراد توانمند و دارای صلاحیت‌ وارد عرصه انتخابات شوراها شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس نظام الاسلامی با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های شهری، روستایی و عشایری در سال آینده افزود: ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ رویداد بسیار بزرگ و مهم یعنی انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا را خواهیم داشت و از ۲۰ اسفندماه ثبت نام انتخابات شورا‌ها آغاز خواهد شد.

او با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که مشارکت حداکثری در انتخابات را نشانه اقتدار و عظمت ایران اسلامی دانسته‌اند، گفت: حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای نمایش وحدت ملی است که مسیر پیشرفت، امنیت و عزت نظام جمهوری اسلامی را تضمین می‌کند.

نظام الاسلامی خاطرنشان کرد: مردم با مشارکت پرشور و گسترده در سرنوشت چهار سال آینده به عنوان وظیفه ملی و اجتماعی خود سهیم باشند و برگ زرین دیگری بر افتخارات میهن اسلامی اضافه کنند.

او با بیان اینکه دشمنان در تلاش حداکثری برای ضربه زدن به انقلاب و نظام هستند افزود: در این شرایط حضور گسترده آحاد جامعه پای صندوق‌های رای حمایت از نظام و آرمان‌های انقلاب است.

فرماندار خور و بیابانک ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا از اهمیت خاصی برخوردار است و انتخاب افراد اصلح و شایسته در شورا‌ها می‌تواند در روند توسعه و رسیدن این شهرستان به جایگاه واقعی موثر باشد.

نظام الاسلامی گفت: با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب با وجود همه عداوت و دشمنی‌های استکبار شاهد پیشرفت و توسعه کشور، استان و شهرستان بوده و هستیم.

او افزود: در این دوره نیز سلامت انتخابات همانند اسفند سال گذشته مهم و تمام تلاش و توان بر این است که انتخاباتی سالم و توام با امنیت، آرامش و مشارکت حداکثری مردم داشته باشیم.

فرماندار خور و بیابانک ارائه مدرک عدم سوء پیشینه به عنوان اولین مدرک برای ثبت نام در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا را ضروری دانست و تاکید کرد: بر اساس تبصره سه ماده ۳۰ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی، داوطلبان در هنگام ثبت نام باید گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد را ارائهکنند.

نظام الاسلامی بیان کرد: با توجه به شرایط کشور ثبت نام افراد داوطلب عضویت در شورای شهر از ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند آغاز و تا ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۲۶ اسفند به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

او خاطرنشان کرد: ثبت نام داوطلبان عضویت در شورا‌های روستا و عشایر نیز از ۸ صبح دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین ادامه خواهد یافت.

فرماندار خور و بیابانک افزود: انتخابات پنجمین دوره شورا‌های اسلامی و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اردیبهشت ۱۳۹۶ در ۲۸ شعبه اخذ رای شامل ۱۰شعبه شهری و ۱۷شعبه روستایی و یک شعبه سیار در ۱۶ روستا و ۳ شهر برگزار شده بود.

در انتخابات سال ۹۶ تعداد واجدان شرایط رای دادن در شهرستان خور و بیابانک بیش ۱۲ هزار نفر بود که ۹۸ درصد آنان در انتخابات مشارکت کردند.

شهرستان خور و بیابانک با ۱۲هزار کیلومتر وسعت و ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان قرار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.