دفتر فن بازار منطقه‌ای قم افتتاح شد

دفتر فن بازار منطقه‌ای در پارک علم و فن آوری استان قم به بهره برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، قنبرپور،رئیس شبکه فن بازار کشور در آیین افتتاح دفتر فن بازار منطقه‌ای در پارک علم و فن آوری استان قم ،همرسانی عرضه و تقاضا را مهم ترین هدف فن بازار عنوان کرد و گفت: ابزار این همرسانی ایجاد دفاتر فن بازار در استان‌های مختلف است.


او افزود: در حال حاضر ۲۴ استان دارای دفتر و عضو شبکه فن بازار هستند.


قنبرپور تاکید کرد: با توجه به شرایط کرونا و رکود اقتصادی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان گردش مالی در شبکه فن بازار ملی ایران ثبت شده که باظرفیت استان قم قطعا این عدد بالاتر خواهد رفت.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هم گفت: فناوری وقتی موجب توسعه اقتصادی می‌شود که کاربردی شود و یکی از ساز و کار‌ها برای رفع این مشکل همین دفاتر فن بازار است.


غضنفری افزود: افتتاح این دفتر مجال خوبی برای تسهیل در تجاری سازی فناوری، بستر سازی انتقال فناوری و ایجاد فرآیند فناورانه میان عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری، کارآفرینان و سرمایه گذاران است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری به دستاورد‌های علم و فناوری در استان اشاره کرد و افزود: تا سال ۹۲ هفده شرکت دانش بنیان در قم وجود داشت که اکنون به ۹۴ شرکت افزایش یافته است و تعداد مراکز رشد از دو مرکز به شش مرکز و تعداد واحد‌های فناوری مستقر در پارک علم وفناوری از ۲۹ واحد به ۱۱۴ واحد رسیده است که تحول در حوزه اقتصادی را نوید می‌دهد.


در پایان این مراسم قرارداد عملیاتی شدن فن بازار منطقه‌ای استان بین پارک علم و فناوری قم و فن بازار کشور امضا شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.